Reklama

Prvá jazda v Leo Expresse. Boli sme pri tom, hneď nás jedna vec zarazila!

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Prvá jazda vo vlaku Leo Expresse - boli sme pri tom
    Reklama

    Vlaky Leo Express pod názvom “Dunajská Strela” zviezli prvých cestujúcich na trati Bratislava-Dunajská Streda-Veľký Meder-Komárno. Aj my sme boli pri tom a zostali sme veľmi prekvapení.

    “Je to pre nás významný deň. Celý tím sme intenzívne pracovali na tom, aby cestujúci mali na danej trati kvalitné cestovanie. Cestujúcich čaká príjemné a kvalitné cestovanie v moderných motorových jednotkách s príjemným personálom," povedal Lukáš Salenka, manažér prevádzky. 

    Jednu z prvých jázd nového českého dopravcu si vyskúšal aj náš redaktor, ktorý kvalitu vozňov i presnosť vlakov mohol len potvrdiť. "Na vlak do Komárna som v Okoličnej na Ostrove dobiehal v poslednej chvíli, išiel totiž na sekundu presne, skoro som ho nestihol," opísal prvé stretnutie s Leo Expressom na vlastnej koži náš redaktor. "Konečne som sa cítil ako v japonskom Šinkansene, tá presnosť ma ohúrila, taký nezvyk," ocenil náš redaktor, ktorý bol doteraz, tak ako iní cestujúci na tejto trati, zvyknutý len na neustále meškanie vlakov.

    Cestujúcich na stokilometrovej trase bude Leo Express prepravovať 21 nízkopodlažnými súpravami s kapacitou takmer 240 miest, z toho 140 na sedenie. Na trati v Podunajsku nahradil štátnu Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK), ktorá linku prevádzkovala dočasne od konca roka 2020, keď tam skončil Regio Jet.

    V popoludňajších hodinách išiel aj vlak z Komárna do Bratislavy presne načas. "Sledoval som síce len prvých päť staníc, cez ktoré sme prechádzali, no do každej prišiel vlak presne a načas aj odišiel," potvrdil svoju skúsenosť náš redaktor. Preto sa aj nepriamo pýta Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), "prečo toto nedokázali aj slovenské Železnice?"

    "Chápem, že to je prvý deň českého dopravcu na trati Komárno-Bratislava a späť, ale aspoň v prvý deň mal i japonský Šinkansen, ktorý patrí medzi najpresnejšie vlaky na svete, svoju vážnu konkurenciu," vtipne dodal na záver náš redaktor.

    "Príjemne prekvapený som bol aj z prívetivosti a ústretovosti sprievodkyne," a tiež bol náš redaktor spokojný i s vnútrajškom vozňov, "konečne som sa aj vo vozňoch cítil príjemne, a nepochybujem o tom, že všetci cestujúci si poriadok a čistotu pochvaľovali tiež."

    Video Player is loading.
    Stream Type LIVE
    Advertisement
    Current Time 0:00
    Duration 0:00
    Remaining Time 0:00
    Loaded: 0%
      • Chapters
      • descriptions off, selected
      • subtitles off, selected
      Úplne prvá jazda v Leo Express otestovaná na vlastnej koži

      "Jedným z cieľov Leo Express je zvýšenie turistického ruchu v oblasti Podunajska. Región je známy predovšetkým svojimi termálnymi prameňmi a kúpaliskami, za ktorými môžu turisti vyraziť vlakom do Dunajskej Stredy a Veľkého Mederu," priblížil hovorca Leo Express Emil Sedlařík.

      "Oblasť Podunajska je tiež ideálna pre cykloturistiku spojenú s cestovaním nízkopodlažným vlakom, ktorý umožňuje bezproblémovú prepravu bicyklov," povedal o výhodách nového českého dopravcu jeho hovorca.

      Cestovali ste aj vy s Leo Expressom? Vaše prvé skúsenosti nám môžete napísať do komentárov alebo na tip@newsandmedia.sk

      Prečítajte si tiež:

      Autor článku

      "Odkedy som sa naučil písať a čítať, odvtedy píšem a čítam. Kedysi som písal o všetkom, čo bolo zaujímavé, dnes píšem hlavne o ľuďoch a ich životných príbehoch. Najkrajšie, najzaujímavejšie, ale i veľmi smutné príbehy vie naozaj napísať len život."