Reklama

VEĽKÉ zmeny v doprave! Cestujúci sa už nebudú voziť v „BAGETE“: Aha, čo nahradí staré vlaky!

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
 
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • captions and subtitles off, selected
    Reklama

    Cestovanie na železničnej trati z Bratislavy do Komárna je už pre drvivú väčšinu pasažierov neúnosné. Meškajúce vlaky, neustále výluky a náhradná autobusová doprava. A nielen to. Vrcholom „kultúry cestovania“ je ísť v piatok večer po práci z nášho hlavného mesta na juh Slovenska len v dvoch vozňoch, kde sú cestujúci natlačení ako sardinky.

    Počas novembra sa cestujúci dokonca museli niekoľkokrát viezť takmer na 100-kilometrovú vzdialenosť v obyčajnej regionálnej lokálke v železničiarskej hantírke nazývanej „bageta“. Ide o súpravu, ktorá síce odvezie 194 cestujúcich, ale na sedenie tam je len 83 miest a patrí do minulého storočia.

    Len v Bratislave do nej nastúpi okolo 100 ľudí a počas cesty do Dunajskej Stredy pristúpi do vlaku najmenej ďalších 50. Viete si predstaviť tú hustú piatkovú a nedýchateľnú atmosféru? Na tejto trati totiž bežne premáva elektrický rušeň tzv. Laminátka, ktorá ťahá 3 až 4 veľkopriestorové vozne, kde je na sedenie 276 miest.

    FOTO: AKO VYZERÁ NOVÝ VLAK LEO EXPRESS NÁJDETE V GALÉRII

    Pravidelných cestujúcich preto prekvapuje, že si niekto vôbec trúfne vypraviť na túto trasu len dva menšie „regionálne“ vozne. Podľa hovorcu Železničnej spoločnosti Slovensko Dominika Drevického sa to deje preto, lebo je „v tom momente nedostatok hnacích koľajových vozidiel. V takýchto prípadoch operatívne zabezpečujeme prevádzkovanie vlakov náhradnými HKV, resp. motorovými jednotkami“.

    „Bageta“ končí, nastupuje Leo Express

    Zdá sa však, že cestujúcim svitá na lepšie časy! Na trati Bratislava - Dunajská Streda - Veľký Meder - Komárno už pribudlo 21 vlakových jednotiek. Každá má kapacitu takmer 240 miest, z toho 140 je na sedenie. Popri zahustení spojov sa tak navýšia aj kapacity v špičke medzi Dunajskou Stredou, Kvetoslavovom a Bratislavou, kde budú vlaky jazdiť v 20-minútových intervaloch. Nový český železničný dopravca plánuje denne vypraviť takmer 100 spojov, informoval o tom hovorca Leo Express Emil Sedlařík.

    „Ide o moderné, nízkopodlažné a klimatizované jednotky, ktoré okrem iného budú vybavené Wi-Fi, detským oddielom, toaletou pre vozičkárov i prebaľovacím pultom pre deti,“ uviedol pre TASR generálny riaditeľ Leo Express Peter Köhler. Táto správa potešila aj nového ministra dopravy Jozefa Ráža ml., podľa ktorého je železničná doprava ekologickejšia, a čím viac ľudí zvolí komfort na koľajniciach, tým väčšiu úľavu to znamená pre preťažené cestné komunikácie.

    Lístky si u nového českého dopravcu môžete kúpiť už teraz. Napriek výraznej modernizácii zostala súčasná cena cestovného 5,25 eura zachovaná, uviedol hovorca Leo Express. Dopravca ponúka časové lístky na 7, 30 a 90 dní. „Pri príležitosti spustenia predaja ponúka aj celoročný lístok za 365 eur s názvom DunajPass. V jeho cene je prioritný výber miesta a aj možnosť využiť salónik v hlavnej stanici v Bratislave,“ dodal Sedlařík.

    Nové vlaky začnú premávať od 10. 12., od kedy je zavedený aj nový grafikon. Viac o zmenách a ako budú vlaky jazdiť po novom si prečítate TU.

    Prečítajte si tiež:

    Vyberáme pre vás niečo PLUS

    Autor článku

    "Odkedy som sa naučil písať a čítať, odvtedy píšem a čítam. Kedysi som písal o všetkom, čo bolo zaujímavé, dnes píšem hlavne o ľuďoch a ich životných príbehoch. Najkrajšie, najzaujímavejšie, ale i veľmi smutné príbehy vie naozaj napísať len život."