Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy sa rozhodol vypracovať interaktívnu mapu, na ktorej sa dajú prezrieť všetky pripravované cestné a diaľničné úseky, a aj to, ako to vyzerá s ich výstavbou a dokončením. Podľa inštitútu je totižto väčšina termínov, ktoré si vytýčila Národná diaľničná spoločnosť, nereálna. „Sľuby len prekrývajú neriešenie pálčivých problémov v doprave,“ tvrdí analytik Ján Kovalčík.

Érsek má na pláne nové diaľnice. Kedy sa ich dočkáme?

„Vláda a jej nominanti na Slovensku o diaľniciach veľa hovoria, ale málo informujú. Verejnosť je odkázaná iba na fragmenty informácií, ktoré ministerstvo či NDS vyberajú a prezentujú, ako sa im práve hodí,“ tvrdí Kovalčík.

Dočkáme sa niekedy? Minister dopravy Érsék znova posunul ukončenie výstavby diaľnice D1!

INEKO sa preto rozhodlo takouto formou priniesť informácie o viac ako 80 úsekoch v príprave, ktoré nás majú dovedna stáť 20 miliárd eur. Na mape si ľudia môžu pozrieť dĺžku tunelov či mostov, odhadované náklady aj prínosy, ale aj intenzitu dopravy na tých cestách, ktoré majú nové úseky odľahčiť.

Proti špekulantom: Diaľnice sa asi budú môcť stavať aj na nevysporiadaných pozemkoch

„Kým na kľúčových doteraz nezačatých úsekoch diaľnic D1 (Turany – Hubová) a D3 (Žilina – Kysucké Nové Mesto) politici konečne priznávajú reálne termíny dokončenia, inde ďalej živia nesplniteľné očakávania. Paradoxne by sa tak slabo vyťažené úseky R2 pri Rimavskej Sobote či R7 pri Dunajskej Strede mali stavať skôr než oveľa naliehavejšie úseky na severe. Tie sa pre zanedbanie prípravy v uplynulých štyroch rokoch objektívne stavať nedajú,“ upozorňuje Kovalčík.

Mapu sa môžete pozrieť TU.

"Inštitút INEKO dnes jedným dychom tvrdil, že štát občanov neinformuje o termínoch výstavby a zároveň tvrdí, že štát občanov v týchto termínoch zavádza, čo si logicky úplne protirečí. Národná diaľničná spoločnosť na svojom webe transparentne informuje o aktuálnom stave prípravy každého jedného úseku a tieto informácie pravidelne aktualizuje," bráni sa ministerstvo dopravy.