Obrovský ŠOK: Do EUROVOLIEB zostáva 7 dní! POLITICI sú na nože, z bilbordov „tečie“ KRV
1. 6. 2024, 7:00

Zdroj: IG/ martinhojsik
Voľby do europarlamentu vyvrcholia už o týždeň - 8. júna. Podľa marketingového odborníka Pavla Minára politické strany naďalej zvádzajú vnútroštátny boj. Niektoré kampane tak podľa experta nemajú s Európskou úniou nič spoločné.
Zdroj: NORBERT SKALIČAN
Zdroj: NORBERT SKALIČAN
Zdroj: NORBERT SKALIČAN
Galéria k článku
Zdá sa, že politické strany na Slovensku voľby do Európskeho parlamentu (EP) neberú na ľahkú váhu. Tváre politikov, najmä v posledných týždňoch, vyskakujú na nás z bilbordov na každom kroku. Napriek tomu, že slovenskí voliči dlhodobo eurovoľby vo veľkom ignorujú (účasť na eurovoľbách na Slovensku nikdy nepresiahla 25 percent), aktuálne sa očakáva, že záujem voličov bude väčší. Potvrdzuje to nedávny exkluzívny prieskum pre denník Plus JEDEN DEŇ od agentúry MNFORCE. Podľa jeho výsledkov sa k volebným urnám chystá až neuveriteľných 64 % opýtaných respondentov!

Ostrá kampaň Hlasu
„Tieto voľby do europarlamentu sú špecifické. Strany sa rozhodli, že využijú rozdelenú spoločnosť a použijú eurovoľby na vzájomný súboj,“ tvrdí marketingový stratég Minár. Podľa neho pomerne ostrú kampaň pred voľbami do EP v týchto dňoch vedie koaličná strana Hlas. Jej bilbordy pofŕkané krvou zaplavili celú krajinu. „Je to reakcia na atentát. Pokračujú v kampani, ktorú začal Peter Pellegrini počas prezidentských volieb, že Slovensko už potrebuje pokoj. Technicky vzaté to nemá s eurovoľbami nič spoločné. Ide o vnútropolitický boj,“ tvrdí marketingový stratég. Podľa neho môže atentát na premiéra pomôcť získať hlasy Smeru a Hlasu. Minár pripomína, že značnú aktivitu najväčších vládnych strán potvrdzuje aj ich úspech na sociálnych sieťach TikTok a Instagram, ktoré sú obľúbené najmä medzi mladšími voličmi.
V europarlamente chce mať svojich zástupcov aj najmenší koaličný parter – strana SNS. Podľa odborníka úspech národniarov závisí najmä od krokov ich lídra Andreja Danka. „Ja si myslím, že Danko je hlavný problém SNS pred voľbami do europarlamentu. Po jeho nedávnych incidentoch ho ľudia môžu považovať za smiešneho,“ mieni Minár.
Na ružiach to po atentáte na premiéra Roberta Fica (Smer) nemajú ustlané ani kandidáti hnutia PS. „Progresívne Slovensko sa chystalo vyhrať. Je však v problémoch, lebo tá rétorika ,musíme vyhrať nad Ficom, musíme zastaviť Fica‘ po atentáte už nie je taká aplikovateľná. Dostali sa do ťažkej situácie,“ konštatuje expert na marketing.
Ďalšia odborníčka na marketing Simona Bubánová pre náš denník stručne zhodnotila eurokampaňové bilbordy aj ďalších parlamentných strán. Vizuál opozičnej SaS napríklad označila za „kultivovaný a dobre rozoznateľný od ostatných.” Inak vidí bilbordy KDH. „Ich bilbordy pôsobia štandardne a konzervatívne. Takou svojou normálnosťou je to skoro neviditeľná kampaň,” zhodnotila marketingová špecialistka.