Politik sa presúval na východ vo svojej červenej Octavii. Do cieľa však nedošiel.

Osudný stret pri kameňolome

O pol ôsmej ráno narazil na tzv. ceste smrti neďaleko obce Turňa nad Bodvou do multikáry naloženej štrkom, ktorú šoféroval vtedy 27 – ročný Štefan. Zatiaľ čo mladík skončil v nemocnici „len“ s pomliaždeninami kolena a drieku, Jánovi Langošovi už nebolo pomoci, skonal na mieste nehody. Prvotná informácia znela, že vodič malého vozidla, ktorý vchádzal na hlavnú cestu z vedľajšej, nedal politikovi prednosť. Ten to však odmietal.

Ako mladý vodič zdôvodňoval svoju nevinu prečítajte si v popiske foto TU ►►►►►

Hrozivé detaily

Auto Jána Langoša ostalo po nehode úplne zničené a zasypané štrkom. Náraz bol taký silný, že odtrhol korbu vozidla, tá skončila za Octaviou na ceste. Druhá časť multikáry sa prevrátila do priekopy.

Veliteľ zásahu Gabriel Gretzmajer z OR HaZZ v Moldave nad Bodvou zhodnotil vtedy situáciu slovami: „Po príchode, sme začali zraneného muža vyslobodzovať z auta zasypaného kamením, mal vážne poranenia hlavy. Po príchode záchranárov však lekár konštatoval jeho smrť.“

Prekvapujúci záver vyšetrovania

Výsledky nehody boli známe až koncom decembra 2006. Vyšetrovateľ tragickej udalosti konštatoval, že vinníkom bol Ján Langoš. Z oficiálnej správy vyplynulo, že pod tragédiu sa podpísala neprimeraná rýchlosť a „nedodržanie povinnosti plne sa venovať vedeniu vozidla a sledovať situáciu v cestnej premávke". Znalec uviedol, že politik v čase nehody jazdil rýchlosťou v rozmedzí od 148,2 až 163,8 kilometra za hodinu na ceste, na ktorej bola maximálna dovolená rýchlosť 90 km/h. Vyšetrovateľ zároveň podal návrh na zastavenie trestného stíhania vodiča multikáry Štefana H. z Moldavy nad Bodvou, ktorého predtým obvinili.

Čítajte TU, kto bol Ján Langoš, a čo o ňom povedal bývalý šéf parlamentu Pavol Hrušovský ►►►►►