Štefan Súkeník, zakladateľ spoločnosti KiNEKUS, odhaľuje tajomstvo svojho podnikateľského úspechu, od prvotných krokov až po formovanie unikátneho franšízového konceptu. Prichádza s rokmi nadobudnutým know-how a prináša komplexný návod na budovanie úspešného podniku pod silnou a tradičnou značkou KiNEKUS.
Galéria k článku
Myšlienka vybudovania úspešnej siete predajní KiNEKUS sa zrodila v hlave mladého chlapca
Štefan Súkeník svojím životným príbehom o budovaní úspešnej spoločnosti inšpiruje všetkých začínajúcich podnikateľov. Jeho neoblomná vytrvalosť a odhodlanie sú dôkazom, že aj sny mladého chlapca môžu prerásť do skutočnosti, ak človek verí a nevzdáva sa. Dnes sa tento sen rozrástol na sieť 14 predajní na Slovensku a v Čechách.
Ako vznikla spoločnosť KiNEKUS?
Začiatky sú vždy náročné a kľúčom je nikdy sa nevzdávať. Rovnako ako každý začínajúci podnikateľ, aj ja som musel prejsť mnohými výzvami. V čase, keď sme začínali, bolo v Žiline 17 pobočiek bán. Až tá najmenšia česká banka nám poskytla úver a verila našej vízii vybudovať kvalitný hobby market. Ako povedala Eleanor Roosevelt: „Budúcnosť patrí tým, ktorí veria v krásu svojich snov.” A ja som sa svojho sna nechcel vzdať za žiadnych okolností.
Prečo ste sa rozhodli pre franšízový model?
Franšíza je osvedčený model, ktorý je populárny v rôznych odvetviach ako gastro segment, maloobchod či služby. Tento koncept umožňuje podnikateľom začať podnikať s menším rizikom ako pri zakladaní nového podniku od základu.
Čo vás motivovalo k vytvoreniu franšízového konceptu a zdieľaniu svojho know-how?
Aby ste v dnešnom rýchlom svete uspeli, musíte neustále prinášať nové nápady. KiNEKUS, tradičná slovenská spoločnosť s viac ako 33-ročnou históriou, sa rozhodla uľahčiť cestu budúcim franšízantom tým, že im poskytne cenné skúsenosti a poznatky. Vytvorili sme "kuchársku knihu" - podrobný návod, podľa ktorého môžu franšízanti krok za krokom vybudovať úspešnú prevádzku a vyhnúť sa zbytočným chybám a v podnikateľskom svete známemu princípu „pokus a omyl“.
V čom spočíva výnimočnosť franšízovej siete KiNEKUS?
Verím, že tento inovatívny koncept priláka ambicióznych podnikateľov a umožní im stať sa našimi plnohodnotnými partnermi, nie len zamestnancami. Slovensko má mnoho talentovaných ľudí so skvelými nápadmi, ktoré však často ostávajú nevyužité. Chápeme obavy, ktoré podnikanie prináša, no my prichádzame s odpoveďami a kompletným know-how, o ktoré sme pripravení sa podeliť.
Pilotné projekty sme úspešne spustili v Bratislave, Prievidzi, Nitre a v Trnave v spolupráci so skúsenými manažérmi, ktorí sa s nadšením ujali tejto výzvy. Výsledky sú už teraz pozitívne, čo nás motivuje k veľkým plánom. V blízkej budúcnosti plánujeme rozšíriť sieť a otvoriť približne 50 predajní pod značkou KiNEKUS.