Reklama

5 oblastí podnikania, ktoré vám uľahčí program na faktúry

Ilustračné foto

Zdroj: Andrey_Popov / Shutterstock.com

Reklama

PR článok

Život je príliš krátky na to, aby sme ho trávili zbytočnou administratívou. Napríklad vystaviť faktúry zvládnete za pár kliknutí vďaka fakturačnému programu. Navyše má ďalšie vychytávky, ktoré osekajú rutinné činnosti na minimum a vy sa môžete venovať v podnikaní tomu, čo vás baví.

1. Ľahká a rýchla online fakturácia

Namiesto ručného vypisovania údajov na faktúru zadáte IČO odberateľa, predávanú položku a sumu, ktorú má kupujúci uhradiť. Všetko ostatné fakturačný program doplní sám – adresu odberateľa, výšku DPH a ďalšie údaje, ktoré na doklade nesmú chýbať. Vzhľad faktúry vyberiete z pripravených vzorov, ktoré si upravíte podľa svojich predstáv. Napríklad tak, aby vám ladili k logu.
 
Hotovú faktúru hneď odošlete. Nastaviť môžete aj automatické posielanie pravidelných faktúr alebo faktúr na základe objednávky z e-shopu. Vďaka prepojeniu s bankou program sleduje, či klient faktúru zaplatil, alebo mu pošle upomienku.
 
Všetky odoslané aj prijaté faktúry budete mať uložené na jednom mieste a dostanete sa k nim odkiaľkoľvek – stačí sa prihlásiť do svojho účtu.

2. Okamžitý prehľad o cash flow

Za pár kliknutí nielen odošlete faktúru, ale tiež vidíte, ako sa vám v podnikaní práve darí. Vo fakturačnom programe si zobrazíte tabuľku či graf, kde nájdete:

  • koľko ste vyfakturovali,
  • koľko vám klienti zaplatili,
  • aké platby ešte očakávate,
  • alebo čo musíte, naopak, uhradiť vy.

Všetky prehľady si môžete zobraziť za deň, mesiac, kvartál alebo aj celý rok.

3. Kontakty a informácie o zákazkách na jednom mieste

Pravidelných odberateľov si môžete uložiť do adresára a pri fakturácii ich len vybrať zo zoznamu. Nastaviť si pri nich môžete individuálnu zľavu alebo napríklad posunutý dátum splatnosti.
 
Vo fakturačnom programe vidíte aj kompletnú históriu faktúr s daným klientom. Máte tak prehľad o celom obchodnom procese od odoslania cenovej ponuky až po uhradenie faktúry.

4. Uľahčenie práce vďaka prepojeniu s aplikáciami

Fakturačný program môžete prepojiť s e-shopom, bankou, CRM alebo ďalšími aplikáciami či nástrojmi, ktoré používate:

  • namiesto ručného párovania platieb za vás kontroluje úhradu fakturačný program,
  • namiesto prepisovania údajov z CRM si fakturačný program sám preberie údaje klientov,
  • namiesto ručného odosielania faktúr zákazníkom to program napojený na e-shop urobí sám hneď po objednávke.

5. Rýchla komunikácia s účtovníkom aj úradmi

Prepojením s účtovným systémom dáte svojej účtovníčke prístup k dokladom, ktoré by ste jej inak museli poslať alebo odovzdať osobne. Na diaľku si ich skontroluje, prípadne vyžiada opravu, potom vám spracuje účtovníctvo a pripraví napríklad priznanie k DPH alebo dani z príjmov.
 
Vyskúšajte si fakturačný program zadarmo – napríklad iDoklad ponúka 30-dňovú skúšobnú verziu, v ktorej preskúmate všetky funkcie a presvedčíte sa, ako vám podnikanie uľahčí.

PR článok

Vyberáme pre vás niečo PLUS