V Nemecku sa Veľká noc poriadne predraží: Ceny obľúbenej pochúťky stúpli aj 3-násobne
11. 4. 2025, 21:43 (aktualizované: 11. 4. 2025, 21:44)

Zdroj: Sean Gallup
Nemeckí výrobcovia cukroviniek vyrobili v tomto roku menej čokoládových veľkonočných zajacov ako v roku 2024. V piatok to oznámilo ich záujmové združenie, informuje TASR podľa agentúry DPA.
V tomto roku sa vyrobilo okolo 228 miliónov čokoládových zajačikov, čo je o päť percent menej ako v minulom roku, keď ich bolo asi 240 miliónov. Nemecká asociácia cukrárenského priemyslu (BDSI) pripisuje pokles výroby a vyššie ceny najmä nárastu nákladov v dôsledku prudko stúpajúcich cien kakaa.
Takmer polovica čokoládových zajačikov, približne 108 miliónov kusov, sa predá v Nemecku, zvyšok sa exportuje. Ako darčeky počas blížiacich sa sviatkov ich plánuje použiť 38 percent opýtaných, vyplýva z reprezentatívneho prieskumu agentúry YouGov. Robil sa od 21. do 24. marca na reprezentatívnej vzorke 2060 ľudí starších ako 18 rokov.
Zdroj: TASR/DPA
„Zajačik, kuriatko alebo jahňa z čokolády nemožno porovnávať s cenou tabuľky čokolády v prepočte na výrobné náklady,“ povedala hovorkyňa BDSI. Veľkonočné cukrovinky majú podľa nej výrazne vyššie nároky na dizajn produktu, personálne nasadenie, skladovanie a logistiku. (Ilustračné foto)
Nemecké spotrebiteľské poradenské centrum varovalo pred neprimeranými cenovými prirážkami obchodníkov. Rozdiely v cene veľkonočných zajačikov rôznych značiek sú dvoj- až trojnásobné, hoci obsah kakaa v nich sa líši len nepatrne.
Čokoládové veľkonočné zajačiky stoja od 50 centov do 1,50 eura a sú drahšie ako čokoládové tyčinky s rovnakým množstvom kakaa.
„Zajačik, kuriatko alebo jahňa z čokolády nemožno porovnávať s cenou tabuľky čokolády v prepočte na výrobné náklady,“ povedala hovorkyňa BDSI. Veľkonočné cukrovinky majú podľa nej výrazne vyššie nároky na dizajn produktu, personálne nasadenie, skladovanie a logistiku.