Reklama

Smutná správa: Zomrel Slovák, ktorý zo škodovky urobil SVETOVÚ automobilovú značku!

Zomrel Frank Farský.

Zdroj: archiv

Reklama

Tento týždeň zomrel v Prahe po dlhej a ťažkej chorobe vo veku 72 rokov Frank Farský. Slovák s kanadským pasom, ktorý dlhé roky úspešne viedol marketing Škody Auto v čase, keď do automobilky vstúpil Volkswagen.

Frank Farský sa narodil 13. februára 1952 v Bratislave a v roku 1968, za pomerne zložitých okolností, emigroval s rodičmi cez Indiu do Kanady, kde vyštudoval prestížnu montrealskú vysokú školu McGill University, píše iDnes.cz.

Keď začal Farský pracovať v Škode, najskôr dostal na starosť manažment. „Spôsob, akým svoje oddelenie riadil, spolu s kreatívnymi nápadmi, ako lepšie propagovať značku s okrídleným šípom po celom svete, začali rýchlo prinášať úspechy,“ spomína magazín Autoweek. „Frank Farský patril vo svojej dobe medzi tých manažérov, ktorí počas iba piatich rokov dokázali dostať značku Škoda do európskej prvej ligy. Pre Škodu Auto pracoval celých desať rokov, z toho posledné dva roky ako šéf komunikácie.“ Okrem angličtiny, češtiny a slovenčiny hovoril aj po nemecky, po francúzsky a po rusky.

Zdroj: archiv

Zomrel Frank Farský.

Frank Farsky bol v epicentre diania, keď Škoda tvorila model, ktorý bol nesmierne dôležitý pre jej ďalší vývoj; podarenú a uznávanú prvú generáciu Octavie značka predstavila v roku 1996 na autosalóne v Paríži.

„Z veľkého zoznamu Frankových nápaditých akcií spomeňme najmä exkluzívny Škoda sponzoring hokejových majstrovstiev sveta, ktorý trvá nepretržite od roku 1993 a je unikátnym partnerstvom v celosvetovom meradle a ktorý významne pozdvihol povedomie o značke Škoda,“ uvádza Farského kolega a priateľ z rokov 1992 až 2002. „Frank bol bezchybný chlap a bude nám strašne chýbať,“ dodáva.