Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Mňaukanie miesto odpovede? Britské školy riešia problém s deťmi, ktoré sa považujú za zvieratá

Príklad ľudí známych ako chlpáči (z anglického slova furries).

Zdroj: Twitter/Matt Binder

Reklama

Mačka, pes, kôň či dokonca samotný mesiac. Britské školy trápi jav takzvaných chlpáčov, teda detí, ktoré sa považujú za zvieratá alebo iné bytosti. Podľa kritikov takéto správanie niektorí učitelia ešte podporujú.

Po zmenách ľudských pohlaví prichádza nový stupeň. Školy v Spojenom kráľovstve vraj umožňujú svojim žiakom identifikovať sa ako zvieratá, píše britský denník Daily Mail. Niektorí učitelia sa proti tomu boja zasiahnuť pre obavy, že budú obvinení z diskriminácie, iní to naopak podporujú.

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
 
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • captions and subtitles off, selected

    Problematika sa dostala do popredia záujmu vďaka udalosti zo školy vo Walese, o ktorej 19. júna informoval denník Telegraph. Tamojší učiteľ označil 13-ročnú žiačku za „opovrhnutiahodnú“, pretože odmietla prijať predstavu, že jej spolužiačka je mačkou.

    Zakrátko sa začali objavovať ďalšie príbehy a skúsenosti z tamojších škôl ohľadom tohto javu, ktorý sa v angličtine označuje takzvanie furries - preložiteľné napríklad ako „chlpáči“. Jedno z detí napríklad trvalo na tom, že je dinosaurus, zatiaľ čo iné je vraj koňom. To sa prejavuje okrem iného tak, že deti miesto bežných odpovedí vydávajú príslušné zvuky zvierat.

    Ruší to vzdelávanie

    Žiakov s podobnými predstavami vraj pribúda, avšak ich celkový počet je relatívne malý. Odhliadnuc od iných problémov takéhoto správania, niektorí ľudia zo vzdelávacieho prostredia upozorňujú na fakt, že títo chlpáči svojím správaním narúšajú priebeh školských hodín. Záporné dopady tam vraj nekončia.

    „Uisťovanie detí v tom, že sú zvieratami, je pre nich poškodzujúce, pričom sa nenahliada na ich životy a nedostáva sa im pomoc, ktorú potrebujú. Ubližuje to aj ostatným deťom v škole... Šokuje nás, že sa od žiakov očakáva ignorovanie dôkazov priamo pred ich očami, že majú predstierať, že [iné] deti sú niečím úplne iným,“ argumentuje Tracy Shawová z organizácie Safe Schools Alliance.

    Školy sa s tým vysporiadajú?

    Shawová dodáva, že školy, ktoré takéto správanie nielen tolerujú a dokonca podporujú, už nie sú bezpečnými miestami pre ich ratolesti. Obdobne to vidí aj Andrea Williamsová, riaditeľka spolku Christian Concern.

    Podľa nej sa takéto správanie už nedá považovať za nevinné hranie, predovšetkým ak vezmeme do úvahy všeobecné spoločenské dianie v krajine. „Toto je dopad ‚inkluzívneho‘ vzdelávania na učiteľov, rodičov i deti – stratení v morálnom zmätku,“ podotýka Williamsová.

    Naopak, hlavný tajomník Asociácie pre riaditeľov škôl a univerzít Geoff Barton podotýka, že školy zatiaľ neoznačili takéto správanie za problematické. „Učitelia i riaditelia sú riadne spôsobilí, aby sa s takouto situáciou vysporiadali, pokiaľ sa vyskytne,“ uviedol Barton.

    Vyberáme pre vás niečo PLUS