Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Havária lietadla v Južnej Kórei: Našli čiernu skrinku! Posledné minúty pred katastrofou

KK7 Muan - Na snímke záchranári a hasiči pracujú neďaleko vraku havarovaného lietadla na medzinárodnom letisku Muan v Južnej Kórei v nedeľu 29. decembra 2024. Počet potvrdených obetí nedeľňajšej nehody lietadla na letisku Muan v Južnej Kórei stúpol už na 151.  Medzi potvrdenými obeťami je 71 mužov a 71 žien, deväť ďalších osôb bezprostredne neidentifikovali. Očakáva sa, že počet mŕtvych sa ešte zvýši, keďže zvyšok ľudí na palube lietadla zostáva nezvestných aj po vyše šiestich hodinách po incidente. Väčšinu cestujúcich tvorili Juhokórejčania, okrem dvoch občanov Thajska. Záchranári vytiahli z lietadla dvoch preživších, obaja boli členmi posádky. FOTO TASR/AP
Firefighters and rescue team members work on the runway of Muan International Airport in Muan, South Korea, Sunday, Dec. 29, 2024. (Lee Young-ju/Newsis via AP)

Zdroj: Lee Young-ju

Reklama

Čierne skrinky s letovými údajmi a hlasovými záznamníky v kabíne havarovaného letu Jeju Air prestali nahrávať štyri minúty pred katastrofou. V sobotu to uviedlo juhokórejské ministerstvo dopravy, informuje TASR podľa agentúry AP.

Boeing 737-800 bez vysunutia podvozku vo vysokej rýchlosti pristál na letisku Muan, po zídení z pristávacej dráhy po náraze do betónovej bariéry vybuchol. Na palube bolo 181 pasažierov a členov posádky, s ťažkými zraneniami prežili iba dve osoby.

"Analýza odhalila, že údaje CVR (Cockpit Voice Recorder - zvukový záznamník v kabíne) a FDR (Flight Data Recorder - letový záznamník) neboli zaznamenané počas štyroch minút pred zrážkou lietadla s bariérou kurzového majáku," uviedlo ministerstvo dopravy vo vyhlásení.

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    V Južnej Kórei tragicky havarovalo lietadlo: Zo 181 cestujúcich prežili len dvaja!
    Zdroj: X/@SumitHansd

    Kurzový maják je zariadenie na konci pristávacej dráhy, ktorá pomáha pilotom pri navádzaní na pristávaciu dráhu pri pristávaní lietadiel. V prípade letiska Muan bol na masívnej betónovej stene, ktorá podľa kritikov zhoršila následky havárie. "Sú pripravené plány na vyšetrenie príčiny straty údajov počas prebiehajúceho vyšetrovania nehody," dodáva sa vo vyhlásení ministerstva.

    V spoločnom tíme vyšetrovateľov z USA a Južnej Kórey sú aj experti amerického Federálneho úradu pre letectvo (FAA) a Národného úradu pre bezpečnosť dopravy (NTSB). Zameriavajú sa na možné problémy letu Jeju Air 2216 po zrážke vtákov, chybný podvozok a betónovú bariéru kurzového majáka na konci pristávacej dráhy.

    Pilot pred neúspešným prvým pokusom o pristátie informoval o zrážke s vtákom, pri druhom pokuse o pristátie sa lietadlu nevysunul podvozok a vo vysokej rýchlosti pristálo na bruchu.

    Vyberáme pre vás niečo PLUS