Mimovládka zdôraznila, že kandidát má už tretí mesiac veľkoformátovú reklamu na Prístavnom moste, čo je jedna z najdrahších lokalít pre outdoor na Slovensku. „Desiatku veľkých bigbordov má okolo Petržalky a na sídlisku ich dopĺňajú klasické bilbordy,“ napísalo Transparency na sociálnej sieti s tým, že takúto kampaň odhadujú na 60- až 80-tisíc eur. Problémom však je, že na transparentnom účte extenistu tieto výdavky nie je vidno a podľa organizácie ich teda ani nevie dostatočne vysvetliť.

TIS dokonca poukazuje na fakt, že Kližan mohol spolu s inými výdavkami vyčerpať alebo dokonca aj prekročiť zákonný limit 100-tisíc eur. „Kližan nám spresnil, že bilbordov sa týka aj výdavok na transparentnom účte vo výške 9,6 tis. eur, pri ktorého úhrade však spravil chybu a v poznámke to nepopísal,“ opisuje Transparency s tým, že extenista tvrdí, že za bilbordy zaplatil aj ďalších 26,2 tis. eur, avšak ešte pred založením transparentného účtu.

Problémom podľa mimovládky je, že zákon prikazuje kandidátom platiť kampaň výhradne cez transparentný účet. Kližan však tvrdí, že to nemusel spraviť, keďže platil pred začiatkom oficiálnej predvolebnej kampane. Povedal aj, že bilbordy zaplatil iba za júl, september a október, a teda že mu v auguste viseli zadarmo.

Z Kližanových bilbordov vyplýva, že podporu mu mala vyjadriť europoslankyňa za Smer-SD Monika Beňová (54). „V normálnom politickom prostredí sa politické strany normálne dohodnú na podpore kandidátov. O pochybení v súvislosti s transparentným účtom nič neviem, otázky musí zodpovedať kandidát,” reagovala stručne Beňová na naše otázky, čím ju bývalý tenista zaujal a či jej neprekážajú nezrovnalosti v jeho kampani.

Kližana má vo voľbách podporovať aj líder opozičného Hlasu Peter Pellegrini (46). Hovorkyňa strany Patrícia Medveď Macíková nás v tejto súvislosti odkázala na Kližanov status na sociálnej sieti, v ktorom napísal svoju obhajobu a kde tvrdí, že Transparency neférovo zavádza. „V celej Bratislave mám iba 15 bilbordov. Nerozumiem, prečo sa to zdá veľa. Sú v dobrých lokalitách, lebo som sa nerozhodoval na poslednú chvíľu, ale som ich výber dlhodobo zvažoval a následne som vybral tie najlepšie,” tvrdí Kližan s dôvetkom, že najväčšiu kampaň má súčasný primátor Bratislavy Matúš Vallo, ktorý má podľa Kližana zamestnávať na komunikačnom oddelení minimálne 16 ľudí. „Ja si svoju kampaň platím z drvivej väčšiny zo svojich vlastných peňazí, o ktorých pôvode nikto nemôže pochybovať, a to je najdôležitejšie,” dodáva.

V galérii si pozrite, čo všetko má Kližan zaznamenané na transparentnom účte, celú kritiku Transparency International Slovensko, ako aj tenistovu reakciu.