Virológ Viktor Zujev to uviedol vo štvrtok v rozhovore pre rozhlasovú stanicu Echo Moskvy.

„Toto je podľa mňa iba úplná absurdita," vyhlásil a odporučil obrátiť sa na príslušné orgány. Uviedol tiež, že Rusko nepatrí do „kategórie krajín, ktoré robia takéto veci". Dodal, že česť je vzácna vec a informoval, že v rade na vakcíny stojí „60 krajín".

Virológ reagoval na článok slovenského denníka

Zujev na žiadosť Echa Moskvy reagoval na článok slovenského Denníka N, ktorý vo svojom článku zo 6. apríla napísal, že vakcíny Sputnik V dovezené na Slovensko nie sú úplne identické s vakcínou, ktorej výsledky účinnosti a bezpečnosti boli publikované v prestížnom časopise The Lancet.

Ruský fond priamych investícií (RFPI) vo svojom tvíte zo stredy označil informácie Denníka N o substitúcii vakcín dovezených do SR za „falošné správy". Denník pritom vychádzal zo stanoviska poskytnutého slovenským Štátnym ústavom pre kontrolu liečiv (ŠÚKL).

RFPI na svojom konte na sociálnej sieti Twitter súčasne konštatoval, že nevylučuje výskyt ďalších podobných falošných správ a iných provokácií zo strany odporcov ruskej vakcíny na Slovensku.

Ruský spravodajský portál RBK, ktorý o tvíte RFPI v stredu tiež informoval, v tejto súvislosti požiadal o vyjadrenie ministerstvo zahraničných vecí SR, ministerstvo zdravotníctva SR a veľvyslanectvo SR v Rusku. To záležitosť odmietlo komentovať, informoval portál RBK.

RFPI sa tiež podľa RBK ohradil proti správam, že Európska lieková agentúra (EMA) uskutoční špeciálne vyšetrovanie týkajúce sa súladu Sputnika V s etickými normami. Podľa RFPI je takýto postup štandardný pre všetky vakcíny a nebol organizovaný iba pre ruskú.

Článok pokračuje na ďalšej strane.