Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Tunel Višňové má ďalšie PROBLÉMY: Vážne NEDOSTATKY stavby a POSUN dostavby!

Zdieľať

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    VIŠŇOVÉ: Aká situácia bude nasledovať na stavbe D1
    Reklama

    Nového tunela sa zrejme tak skoro nedočkáme! Hoci tunel Višňové staviame už viac ako dve dekády, na jeho dokončenie si ešte budeme musieť počkať. Detailná diagnostika stavby totiž ukázala závažné nedostatky.

    Diaľničný tunel Višňové sa mal dokončiť koncom roku 2023. No zdá sa, že sme sa radovali predčasne a termín dostavby sa bude presúvať. Tentoraz je to naozaj problém, keďže práve zmienený termín je kľúčovým, ak nechceme prísť o eurofondy. A dôvodom je diagnostika stavby tunela, ktorá preukázala, že bude nutné urobiť opravné práce vo „veľkom rozsahu..."

    Zdieľať

    Video Player is loading.
    Stream Type LIVE
    Advertisement
    Current Time 0:00
    Duration 0:00
    Remaining Time 0:00
    Loaded: 0%
      • Chapters
      • descriptions off, selected
      • subtitles off, selected
      PRIZNANIE ministra dopravy Andreja Doležala: Bol na mieste, kde by ste to NEČAKALI!
      Zdroj: Facebook/ Andrej Doležal

      Podľa riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Juraja Tlapu by bolo nekorektné sa po zistení závažných defektov zaviazať, k termínu v roku 2023. „Nevidím to reálne. Netrúfam si povedať, kedy bude stavba sprejazdnená, bude tam určite posun," uviedol na pondelňajšej on-line tlačovej konferencii Tlapa.

      Napriek zlým vyhliadkam sa na vec ešte stále optimisticky pozerá ministerka investícií Veronika Remišová, ktorá podľa vlastných slov verí, že ministerstvo dopravy aj dodávatelia stavby spravia všetko preto, aby sa stavba zrealizovala načas. „Je to však ukážka toho, aké škody vie Slovensku narobiť nekompetentné riadenie Petra Pellegriniho a Roberta Fica, ktorí tento projekt totálne zbabrali a teraz škody za nich musí hasiť minister dopravy," neodpustila si kritiku. Minister dopravy Andrej Doležal (40) neskôr vysvetlil, že Slovensko by o eurofondy prísť nemalo. „Problém bude niekde inde a síce, že budeme potrebovať dodatočné prostriedky na zvyšné náklady,” dodal.

      Riaditeľ NDS zdôraznil, že defekty im zhotoviteľ stavby v definitívnej podobe predostrel minulý týždeň vo štvrtok na kontrolnom dni. „Je to čerstvé. Ani my, ani zhotoviteľ momentálne nepoznáme riešenie, ako by sme to odstránili. Je viacero možností pri ostení aj drenážach, takže momentálne sa zaviazať na nejaký pevný termín je absolútne predčasné," povedal. Podotkol, že podľa toho, ako to technicky vyriešia, budú schopní povedať, či bude posun v týždňoch alebo mesiacoch.

      Podľa Tlapu je predčasné hovoriť nielen o konkrétnom termíne sprejazdnenia, ale aj o sume zvýšenia. Dôvodom je vyhodnotenie spôsobu odstránenia identifikovaných chýb. „S ohľadom na prebiehajúce medzinárodné arbitrážne konanie sa v tejto chvíli nemôžeme vyjadrovať k stratégii uplatňovania nárokov proti bývalému zhotoviteľovi," podotkol.

      NDS podpísala v apríli zmluvu so spoločnosťou Skanska, ktorá je novým zhotoviteľom úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná skala. Zmluvná cena na dokončenie 13,5-kilometrového úseku D1 vrátane 7,5 kilometra dlhého tunela Višňové je 255 miliónov eur.

      Prečítajte si tiež:

      Vyberáme pre vás niečo PLUS