TERAZ TAKTO: Vallova vojna s autami v meste odkrýva problémy v dopravnom podniku
11. 10. 2023, 19:47 (aktualizované: 1. 6. 2024, 16:30)
“Platy v Dopravnom podniku Bratislava sú nízke, pracovné podmienky natoľko nevyhovujúce, že tu už nechcú robiť ani Ukrajinci. Vo Viedni dostanú dvojnásobok,” tvrdí šéf odborov Autošofér DPB Jozef Hitka.
Zdroj: TONY STEFUNKO
Zdroj: TONY STEFUNKO
Zdroj: TONY STEFUNKO
Galéria k článku
Primátor hlavného mesta Bratislava Matúš Vallo vyhlásil vojnu šoférom osobných áut. Chce ich vytlačiť z mesta a prinútiť ich používať mestskú hromadnú dopravu. Aby dosiahol tento cieľ, buduje veľkolepé cyklopruhy, ruší parkovacie miesta, na rušných križovatkách v centre maľuje “oddychové” zóny za desaťtisíce eur. Na spomalenie dopravy najnovšie vymyslel, že zúži jazdné pruhy na Staromestskej ulici, ktorá je nájazdovou štvorprúdovou komunikáciou na most SNP.
Všetky tieto zmeny pozorne sledujú nielen obyvatelia a návštevníci hlavného mesta, ale aj zamestnanci Dopravného podniku Bratislava, ktorý je najväčším mestským podnikom. Podľa predsedu odborov Autošofér DPB Jozefa Hitku nie je v takom stave, aby dokázal naplniť ambiciózne plány vedenia mesta.

Šéf odborov hovorí o nehospodárnom nakladaní s finančnými prostriedkami, nezmyselných nákupoch predražených vozidiel, ale aj o poddimenzovaných stavoch vodičov. “Odchádzajú už aj Ukrajinci, pretože platy sú nízke a systém rozdelenia služieb nevyhovujúci. Chlapi sa boli pýtať v susednej Viedni, tam zarobí vodič dopravného podniku 2 700 eur, v Česku je to mesačne o vyše tristo eur viac ako v Bratislave,” konštatuje Jozef Hitka.
O pomeroch v dopravnom podniku, nákupoch vozidiel, ktoré sú drahé a nevyhovujúce, o tom, ako sa vodičom mestskej hromadnej dopravy jazdí v zúžených pruhoch či v kombinovaných bus a cyklopruhoch, ale aj o tom, čo nám chýba, aby sme naozaj mohli presadnúť z áut do autobusov a električiek hovoril v relácii TERAZ TAKTO s Ankou Žitnou predseda odborov Autošofér v DPB Jozef Hitka.