ŠOKUJÚCE: Najdrahšiu prezidentskú kampaň nemala Čaputová! Ten, kto ju predbehol TVRDO REAGUJE!
4. 5. 2019, 10:14 (aktualizované: 10. 7. 2024, 22:11)

Zdroj: Facebook/Zuzana Čaputová
Nezisková organizácia Transparency International Slovensko zverejnila oficiálne čísla zo správ samotných prezidentských kandidátov, ktoré ukazujú, kto z nich mal najdrahšiu kampaň. Tieto údaje prekvapili mnohých.
Zdroj: Facebook/Zuzana Čaputová
Zdroj: Facebook/Zuzana Čaputová
Zdroj: Facebook/Zuzana Čaputová
Galéria k článku
Ešte pred voľbami si väčšina Slovákov myslela, že najdrahšiu prezidentskú kampaň mala rozhodne víťazka volieb Zuzana Čaputová. To však podľa údajov Trancparency nie je pravda, informovali hnonline.sk. Kampaň Zuzany Čaputovej bola až treťou najdrahšou. Tieto čísla spochybnili aj facebookový status Maroša Šefčoviča, ktorý koncom marca napísal: „ Je fakt, že moja protikandidátka má najdrahšiu prezidentskú kampaň v histórii Slovenska.“
Víťazka volieb a budúca prezidentka minula podľa Trancparency na svoju kampaň 650-tisíc eur. Druhým bol vedec Robert Mistrík, ktorého kampaň stála takmer 700-tisíc eur. Najdrahšiu kampaň mal práve Maroš Šefčovič, na ktorého úspech bolo vynaložených 764-tisíc eur.
Zdroj: Trancparency International Slovensko
Najdrahšia prezidentská kampaň nepatrí Čaputovej.
"Šefčovič si zo všetkých kandidátov najviac nechal platenie faktúr až po voľbách - opticky tak do volieb vyzeral jeho transparentný účet ako relatívne chudobný a eurokomisár mohol zavádzať, ako je jeho súperka kandidátom veľkých peňazí," tvrdí Transparency.
Reakciu Maroša Šefčoviča si prečítate na nasledujúcej strane
Maroš Šefčovič sa na Facebooku ostra ohradil: "Televízia Markíza vo svojom večernom spravodajstve odvysielala reportáž o stanovisku Transparency International Slovensko, podľa ktorej bola moja prezidentská kampaň najnákladnejšia. Musím sa dôrazne ohradiť nielen voči tomuto záveru, ale aj voči tomu, že k medializácii došlo bez môjho stanoviska, ktoré sme Televízii - aj Transparency International Slovensko - poskytli. Spomínaný záver považujem za neférový a nekorektný. Viacerí kandidáti spustili billboardovú aj online kampaň niekoľko mesiacov pred jej oficiálnym začiatkom, a preto moja kampaň jednoznačne nemohla byť najnákladnejšia. Je potrebné porovnať všetky výdavky na kampaň vrátane tých mimo oficiálnej časti alebo tých, ktoré neboli priznané ako tretia strana. Zároveň na rozdiel od iných kandidátov som nemal žiadne výdavky na kampaň v roku 2018. Pani Čaputová na svojom transparentnom účte deklaruje výdavky za rok 2018 vo výške 234.926,87 EUR, pričom nie je jasné, v akej miere ich Transparency International Slovensko zahrnula do nákladov na kampaň. Na záver, považujem za vysoko tendenčné, že sa niektoré médiá snažia vytvoriť o mne mediálny obraz netranspatentnosti. Ako člen Európskej komisie presadil v Bruseli zavedenie registra transparetnosti a už vyše 10 rokov dodržiavam jeden z najprísnejších etických kódexov," napísal.

Mohlo by vás zaujímať: