Poslanci OĽaNO skúmali SOCIÁLNU POISŤOVŇU: Našli viacero chýb, no nešetrili CHVÁLOU!
22. 6. 2020, 11:50 (aktualizované: 15. 7. 2024, 15:52)

Parlamentní poslanci hnutia OĽaNO sa rozhodli predstúpiť pred verejnosť s výsledkami poslaneckého prieskumu o Sociálnej poisťovni. Výsledky prieskumu môžete sledovať online.
Zdroj: Jaroslav Novák
Zdroj: EMIL VAŠKO
Zdroj: tasr
Galéria k článku
Poslanci OĽaNO sa v pondelok ráno stretli s generálnym riaditeľom Sociálnej poisťovne a s jej pracovníkmi, aby skúmali postupy poisťovne počas pandemickej situáciu koronavírusu. Prišlo totiž mnoho sťažností, že občania sa nevedeli dovolať na infolinky, spracovanie žiadostí trvalo príliš dlhú dobu a podobne.
Podľa poslancov OĽaNO bolo problémov viacero. Sociálna poisťovňa funguje na princípe až 49 rôznych informačných systémoch, ktoré spolu nie sú prepojené. V praxi to znamená, že viaceré žiadosti museli pracovníci prepisovať nanovo, čo im zabralo mnoho času. Navyše, viaceré žiadosti dostala poisťovňa duplicitne, čo znemná, že sa nimi jej pracovníci museli zaoberať opakovane.
Problém podľa poslancov OĽaNO spôsobovalo aj to, že väčšina pracovníkov Sociálnej poisťovne sú ženy, z ktorých 25% počas koronakrízy skončilo na OČR. Poisťovňa sa však zariadila po svojom - pracovníci z menej zaneprázdených pobočiek sa presúvali do tých, kde zamestnanci nestíhali nápor kvôli veľkému množstvu žiadostí alebo nedostačujúcemu poštu zamestnancov. Podľa poslancov OĽaNO však poisťovňa situáciu zvládla dobre a žiadosti stihla vybaviť v zákonnej lehote.
Pandémia však upozornila na to, že systém, s ktorým sa v poisťovni pracuje je nedostačujúci na podobné návaly žiadostí. Riešením by mohol byť nový zákon o Sociálnej poisťovni, keďže ten súčasný prešiel mnohými novelami a tým pádom je mnohokrát zbytočne komplikovaný a nezrozumiteľný. Poslanci OĽaNO sľúbili, že v parlamente budú tlačiť na jeho presadenie.