ROZZÚRENÍ politici poriadne naložili VEDENIU známej predajne: NEŤAHAJTE deti do KONŠPIRÁCIÍ!
5. 2. 2022, 7:00 (aktualizované: 1. 6. 2024, 6:59)
Nárast radikálneho správania a myslenia je v našej spoločnosti čoraz väčší. Dôvodom je obranná zmluva s USA, do ktorej sa najnovšie zaťahujú už aj deti. Po slovných útokoch na ministra obrany Jaroslava Naďa počas hokejového tréningu svojho syna prilial olej do ohňa aj známy obchod s hračkami.
Zdroj: https://www.facebook.com/remisova.veronika/posts/457837319033220
Zdroj: facebook Monika Beňová
Zdroj: dracik.sk
Galéria k článku
Nálada v spoločnosti je pre podpis dohody o obrannej spolupráci s USA poriadne rozvášnená. Koaliční lídri sa snažia zmysluplnosť a význam zmluvy každým dňom obhajovať, zatiaľ čo opozícia na čele so šéfom Smeru Robertom Ficom (57) organizuje proti dohode protesty. Agresivita spoločnosti vyvrcholila nábojom, ktorý aj s výhražným textom dostali poslanci OĽaNO. „Vyhrážky nás nezastrašia,“ povedal šéf poslaneckého klubu Michal Šipoš (40). Podľa koalície majú podobnú zmluvu s USA všetky krajiny na východnej hranici NATO. Opozícia naopak prítomnosť zahraničných vojakov na našom území kritizuje. „Bude tu kontrola USA nad naším vzdušným priestorom,“ povedal Fico. Minister zahraničných vecí Ivan Korčok (57) mu odkázal, že zbytočne zastrašuje ľudí a USA stavia do polohy agresora.

Spory pre dohodu s USA však eskalujú nielen na politickej scéne, ale aj na verejnosti, ktorá do celej problematiky začala najnovšie zaťahovať aj deti. Svoje o tom vie minister Naď, ktorý si po hokejovom tréningu svojho syna vypočul pokriky typu „zapredanec“ a „vlastizradca“ od skupiny rodičov, čo nemohli nepočuť aj potomkovia dospelých. „Prišlo mi to dosť trápne, ako sa správali, keďže som tam bol ako rodič a nie ako minister obrany. Nechápem, prečo tých pár jedincov malo potrebu sa takto strápňovať pred deťmi.“ napísal Naď k situácii.
Tú najnovšie zhoršila aj známa sieť hračkárstiev na Slovensku, ktorá na svojom webe zverejnila banner so slovami: „Slováci si želajú mier pre všetky národy. Chceme naše územie bez cudzích vojsk a základní.“ Po našich otázkach, na ktoré neodpovedali, sa pôvodný banner začal pravidelne meniť s miernejším textom: „Kto chce mier, bude mať mier. Kto chce vojnu, bude mať vojnu. Zbraňami mier nedosiahneš. Myslite na budúcnosť detí.“ Takýto krok považuje odborníčka na marketing Simona Bubánová za jasne cielený. Upozorňuje však, že sa nemusí vyplatiť: „Toto im určite veľa neprinesie, lebo keď si vezmeme, že keby s tým polovica publika súhlasila tematicky, tak druhá polovica klientov s tým súhlasiť nebude.“ Podľa Bubánovej ide o nešťastný spôsob komunikácie obchodu pre deti. „Zároveň tam predávajú detské napodobneniny zbraní, takže asi v tom nemajú celkom zásadové a hodnotové postoje,“ dodala.
Omnoho kritickejšia bola pri kauze hračkárstva ministerka investícií a zároveň dvojnásobná mama Veronika Remišová (45). Tá si myslí, že vnášať politiku do hračkárstiev a medzi deti je zvrátené. Naši najmenší si podľa nej nezaslúžia, aby ich dospelí takýmto spôsobom zneužívali: „Neviem si predstaviť, že by som takéto správanie a zneužívanie detí podporovala mojimi nákupmi.“ Pobúrená zostala po kauze aj známa herečka Kristína Tormová. „My nie sme cieľovka tohto obchodu, nechodíme tam. Máme doma málo hračiek a iný druh. Ale navrhovala by som obchodu, aby vyskladnili všetkých vojačikov, čo majú ako hračky a všetky autíčka s americkou vlajkou, to by som teda poprosila. A keby sa dalo, ku každému nákupu aby dali matriošku zdarma. To by mohol byť veľmi dobrý marketing. Ja už len zábavu si môžem robiť, lebo už nevládzem. Srdečne im gratulujem, že sa takto zamerali," uviedla pre denník Plus JEDEN DEŇ.

Zdroj: Instagram Kristína Tormová
Rovnako reagovala aj filmová producentka Wanda Adamík Hrycová: „Nerozumiem, prečo sa na stránke s detskými hračkami prezentujú názory tykajúce sa geopolitickej situácie, navyše zjavne zavádzajúce... Len tým zbytočne prispievajú k polarizácii spoločnosti a to je to posledné, čo naša spoločnosť v týchto ťažkých časoch potrebuje. Je pre mňa nepochopiteľné, prečo na túto konšpiračnú hru pristal obchod s hračkami." Zaťahovanie detí do diskusie o obrannej politike nepovažuje za správne ani sociologička Silvia Porubänová: „Nemalo by sa to spájať s hračkami a so svetom detí.“
Podľa politológa Tomáša Koziaka je za krokom predajcu hračiek absolútna neznalosť bezpečnostnej problematiky, alebo úzke vzťahy s predstaviteľmi strán, ktoré sa snažia rozdeľovať spoločnosť a vyvolávať strach. Podpredseda mimoparlamentného Hlasu-SD Erik Tomáš (46) však pripomenul, že do diskusie o zmluve zatiahlo deti ako prvé ministerstvo zahraničných vecí (MZV): „Zverejnilo na sociálnej sieti grafiku, kde bolo dieťa a dali k tomu nápis, že slovenské deti sú smutné, lebo ich rodičia veria hlúpostiam o obrannej zmluve s USA.“ Situáciu vtedy hasil Korčok, ktorý sa za zverejnenú grafiku verejne ospravedlnil a MZV ju z internetu stiahlo.

Zdroj: tasr
Za narastajúcim napätím v spoločnosti vidí sociologička najmä sociálne siete. Tie podľa nej dodali ľuďom guráž: „Každý má bubliny, v ktorých čokoľvek zdieľa. Myslia si, že ich názor na obrannú politiku je rovnako dôležitý ako ministra zahraničných vecí. To je tá smola,“ hovorí Porubänová. Naopak, podľa politológa Koziaka treba za zvýšenou radikalizáciou názorov v spoločnosti hľadať politika, konkrétne Roberta Fica. „On potrebuje radikalizovať preto, že má strach a potrebuje spoločnosť rozdeliť, aby získal možno aj v predčasných voľbách čo najviac hlasov,“ povedal nám. Chybou koalície je podľa odborníka to, že narastajúcej agresivite nedokážu efektívnym spôsobom čeliť. Komunikačný odbor vlády je vraj slabý a zlý. Paradoxom na celej situácii je, že Dráčik naďalej predáva hračkárske zbrane. Aktuálne ich cez internetovú stránku predáva rôznych 137 druhov.
Anketa
Myslíte si, že je správne, ak sa obchod s detskými hračkami takto vyjadruje k obrannej politike?
Mohlo by vás zaujímať: