S takou OSTROU KRITIKOU zrejme nerátal ani samotný premiér: Drsné slová o TOTÁLNOM ZÚFALSTVE!
14. 2. 2020, 10:00

Zdroj: Pavol Zachar
Napriek tomu, že Vláda SR odmieta, že by schválenie trinásteho dôchodku, zvýšenie prídavku na dieťa či zrušenie diaľničných známok bol populistický krok pred voľbami, mnohé tomu nasvedčuje. Minimálne preto, že sa tak udialo z ničoho nič, len dva týždne pred parlamentnými voľbami a krajinu to bude stáť 700 miliónov eur.
Zdroj: instagram P. Pellegrini
Zdroj: Instagram
Zdroj: facebook - Peter Pellegrini
Galéria k článku
Predstavitelia vládneho Smeru-SD zdá sa nerobia v ostatných dňoch nič iné, len obhajujú svoje rozhodnutia týkajúce sa spomínaných zmien. Ako Robert Fico (55), tak premiér Peter Pellergrini (44) či minister práce Ján Richter (63) svorne tvrdia, že pre dané kroky sa jednoducho museli rozhodnúť, pretože vraj reálne hrozilo, že budúca vláda, ktorá by mohla byť bez účasti Smeru, by pre občanov nič také neurobila.

To znie všetko krásne a starostlivo, ale aj poriadne draho. Ak všetky návrhy v utorok schváli aj NR SR, štát sa bude musieť plesknúť po vrecku sumou 700 miliónov eur. Na mieste je otázka, či je ministerstvo financií na niečo také vôbec pripravené. Minister Ladislav Kamenický (49) pre túto chvíľu vyčíslil, že len zrušenie diaľničných známok pre fyzické a právnické osoby s vozidlom do 3,5 tony, tak ako to chce SNS, by stálo približne 70 miliónov eur. „Vzhľadom na to, že je to nová vec, pracujeme na všetkých možnostiach,” vyjadril sa veľmi neurčito Kamenický. Na otázky, kde chce ministerstvo nájsť taký veľký objem finančných prostriedkov a či je vôbec reálne uviesť všetky opatrenia do praxe, priamo neodpovedal.
Rozhodnutie Smeru a SNS od samého začiatku ostro kritizuje opozícia, ktorá sa rozhodla konať. V súvislosti so schválením sociálnych návrhov podala na členov vlády koalícia strán PS/Spolu podnet na Generálnu prokuratúru. „Obyčajný človek, keď poruší zákon, tak nikoho nezaujíma, aký mal úmysel. Či tým chce niečo legitímne dosiahnuť, alebo robí len predvolebnú korupciu, musí za to pykať,“ vyhlásil nekompromisne líder strany Spolu, Miroslav Beblavý (43). „Je, samozrejme, sväté právo členov vlády schvaľovať zákony, aké uznajú za vhodné, pokiaľ tým neporušia zákon,“ povedal. Vláda podľa neho porušila zákon o rokovacom poriadku tým, že nie sú splnené podmienky na skrátené legislatívne konanie.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic
Novoročný obed opozície u Za ľudí
„Pripravované vládne opatrenia sú výrazom vysokého predvolebného zúfalstva vládnych strán,“ myslí si politológ Miroslav Řádek, ktorý je presvedčený, že vládne strany sa volebného výsledku veľmi obávajú. „Rozhodli sa zneužiť slovenských seniorov a mladých ľudí. Každý slovenský dôchodca sa určite poteší 13. dôchodku, ale je smutné, že životná úroveň dôchodcov vládu zaujíma výrazne iba pred voľbami. Rovnaký meter vláda použila aj na mladé rodiny. Mnohým ďalších 20 eur pomôže, ale sociálnu situáciu mladých rodín zásadne nezmení a pôrodnosť sa nezvýši,“ uzavrel.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA NASLEDUJÚCEJ STRANE
Ďalším opatrením, ktoré schválila vláda, je zrušenie diaľničných známok za užívanie vymedzených úsekov ciest. Diaľničiari tvrdia, že bez príjmov z diaľničných známok nebudú schopní zabezpečiť prevádzku a údržbu diaľnic, investície do diaľnic či splácanie existujúcich investičných úverov. „V prípade výpadku týchto príjmov musia byť nahradené inými zdrojmi – prevádzkovými dotáciami zo štátneho rozpočtu. V opačnom prípade nebude možné zabezpečiť prevádzkovú schopnosť diaľnic a ich bezpečnosť,“ uvádza sa v stanovisku NDS.
Zdroj: Martin Baumann
Na snímke minister financií SR Ladislav Kamenický
Podľa expertov je toto opatrenie nelogické a dokonca škodlivé. Ročne nás bude stáť asi 80 miliónov eur a bude platiť pre všetkých. „Opatrenie bude musieť platiť nielen pre Slovákov, ale aj pre zahraničných motoristov, inak by to bolo diskriminačné,“ vysvetlil šéf Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák. Viac ako polovicu zo spomínanej sumy však za používanie našich diaľnic zaplatili v minulom roku zahraniční šoféri, ktorí cez Slovensko prechádzali. Úhrada diaľničnej známky vodičmi so slovenskými značkami predstavovala len 49,3 %.
„Výsledkom bude, že ľudia z iných krajín prejdú cez Slovensko, zničia nám naše cesty, znečistia ovzdušie a nezaplatia za to ani euro,“ dodal Palčák. Opatrenie teda oveľa viac pomôže ľuďom z iných krajín ako Slovákom. Poplatok 50 eur za ročnú diaľničnú známku bol najnižší spomedzi okolitých krajín a už niekoľko rokov sa nezvyšoval. „Myslím si, že je oveľa spravodlivejšie, ak poplatok zaplatia užívatelia diaľnic, tí, čo po nich reálne jazdia, lebo teraz to zaplatíme všetci, aj dôchodcovia a tí, ktorí ani nemajú auto,“ povedal Palčák.
Mohlo by vás zaujímať: