Reklama

Pellegrini za bilbordy stále nezaplatil, jeho kampaň vraj prekročila limit až o 200-tisíc eur!

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Peter Pellegrini: SLOVENSKO POTREBUJE ZMIERENIE, NIE ĎALŠIU NENÁVISŤ
    Zdroj: facebook.com/pellegrini.peter
    Reklama

    Úspešná kampaň novozvoleného prezidenta Petra Pellegriniho pravdepodobne vysoko prekročila polmiliónový zákonný limit na výdavky. Na základe získaných dát a porovnania s kampaňovými nákladmi ďalších kandidátov a strán Transparency International odhaduje, že reálne výdavky Pellegriniho presiahli 700-tisíc eur.

    "Dôvodom je najmä drahá bilbordová kampaň, ktorej hodnotu sme mohli odhadnúť vďaka čerstvým údajom o počte bilbordov v prezidentskej kampani získaných od agentúry Kantar," píše Transparency International na sociálnej sieti.

    Kantar údajne zmonitoroval celkom 3288 vonkajších reklamných plôch, ktoré si v mesiacoch január až marec objednali prezidentskí kandidáti. Z nich agentúra pripísala Pellegrinimu 814 bilbordov a 22 bigbordov nakúpených v spoločnosti Nubium. Pellegrini okrem toho vo veľkom využíval aj bilbordy spoločnosti Big Media z portfólia finančnej skupiny J&T, ktorá však nebola ochotná reportovať čísla za jednotlivých kandidátov, píšu na sociálnej sieti.

    Z transparentného účtu Ivana Korčoka sa vie, že si v Big Medii zaplatil za 934 bilbordov a 35 bigbordov. Ak sa zohľadnia aj ďalší dvaja kandidáti Krisztián Forró a Ján Kubiš, ktorí tiež v menšom nakupovali v Big Medii, na Pellegriniho budú zostávať zhruba porovnateľné počty ako pri Korčokovi. Kým víťaz volieb alebo outdoorová spoločnosť neprehodnotia netransparentný prístup, presnejšie vyčíslenie k dispozícii nie su.

    V cenníkových cenách, s ktorými kalkuluje Kantar, tak mohla hodnota bilbordovej kampane víťaza volieb dosiahnuť 769-tisíc eur. Po zohľadnení možných zliav, ktoré aktuálne za bilbordy reálne získali ďalší politici, mohol Pellegrini za takýto objem bilbordov celkovo zaplatiť asi 417-tisíc eur. Do odhadu sa pritom nezapočítaval prelep časti plôch „protivojnovým sloganom“ zo záveru kampane. V skutočnosti tak jeho výdavky na outdoor mohli byť ešte vyššie.

    Video Player is loading.
    Stream Type LIVE
    Advertisement
    Current Time 0:00
    Duration 0:00
    Remaining Time 0:00
    Loaded: 0%
      • Chapters
      • descriptions off, selected
      • subtitles off, selected
      Šéf Jednoty dôchodcov na Slovensku vysvetľuje, prečo seniori podporili práve Petra Pellegriniho
      Zdroj: fb/Jednota dôchodcov na Slovensku

      Budúci prezident dosiaľ svoju bilbordovú kampaň nezaplatil, tieto faktúry na jeho transparentnom účte chýbajú aj po voľbách. K dnešnému dňu má výdavky cez 312-tisíc eur, a v limite tak môže uhradiť už len faktúry za maximálne 187-tisíc. Táto suma mu na celú outdoorovú kampaň nemôže stačiť ani zďaleka. Ak by sa pri bilbordoch započítali odhad z tabuľky nižšie, spolu s ďalšími výdavkami, ktoré na transparentnom účte už má, by prekročil spomínaných 700-tisíc.

      Zdroj: Facebook/TransparencyInternational

      PELLEGRINI MOHOL PRELOMIŤ VOLEBNÝ LIMIT AJ O DVESTOTISÍC

      Ak by Pellegrini aj prišiel s vysvetlením, že sa mu podarilo ako jedinému získať nielen viac ako dvojmesačnú splatnosť na bilbordy, ale aj nadštandardnú zľavu, z hľadiska dodržania limitu mu nepomôže ani to. Zákon totiž predpokladá do polmiliónového limitu započítavať aj bezodplatné plnenia, čo sú aj zľavy nad rámec bežných cien, píše Transparency International.

      Na transparentnom účte novozvoleného prezidenta stále chýbajú aj ďalšie platby, napríklad, náklady na kampaňový tím, prieskumy verejnej mienky alebo manažment sociálnych sietí. V prípade, ak mu záverečná kontrola štátnej volebnej komisie a ministerstva vnútra prelomenie volebného limitu preukáže, musel by zaplatiť pokutu v sume dvojnásobku prekročenia limitu. Pri uvedenom odhade by to teda mohlo byť až 400-tisíc eur.

      "V Transparency budeme, samozrejme radi, ak novozvolený prezident svoj postoj prehodnotí a kampaň, vrátane počtu a cien za outdoor, verejnosti podrobne vyúčtuje. Medzitým však pre istotu pripravujeme pre Ministerstvo vnútra aj podnet na preverenie dodržania zákonného limitu. Pre jeho presnejšie vyčíslenie ešte čakáme na zverejnenie záverečnej správy kandidátov, ktorú musia ministerstvu predložiť do mesiaca po voľbách," píše Transparency v statuse na Facebooku.