Zo strán, ktoré majú podľa volebných prieskumov verejnej mienky najväčšiu šancu dostať sa do parlamentu, minul zatiaľ najviac peňazí vo volebnej kampani Smer-SD. Ide takmer o 1,3 milióna eur. Vyplýva to z údajov na transparentných účtoch strán a informácií, ktoré TASR poskytli politické subjekty.

Peter Pellegrini: Smer-SD
Peter Pellegrini: Smer-SD
Zdroj: facebook - Smer-SD

Smer-SD zatiaľ nechcel konkretizovať, na čo minula strana najviac peňazí. "Vami požadovaná informácia vyplýva zo záverečnej správy, ktorú strana v zmysle zákona zverejní po ukončení volieb," povedal pre TASR hovorca strany Ján Mažgút.

Po Smere-SD minula najviac koalícia strán Progresívne Slovensko (PS)-Spolu. Na kampaň doteraz vynaložila viac ako 1,26 milióna eur, pričom v tejto sume sú zahrnuté aj výdavky pred spustením oficiálnej volebnej kampane. Koalícia o tom informovala tento týždeň. Najviac prostriedkov minula koalícia od júna 2019 na "outdoor" reklamu, išlo o 28 percent prostriedkov. PS-Spolu má podľa hovorkyne Silvie Hudáčkovej výhodu v tom, že sa do kampane pridalo viac ako 500 dobrovoľníkov. Doplnila tiež, že využívajú vo veľkej miere kontaktnú kampaň, ako aj sociálne siete.

Na snímke volebný líder koalície Progresívne Slovensko -Spolu Michal Truban
Na snímke volebný líder koalície Progresívne Slovensko -Spolu Michal Truban
Zdroj: Jaroslav Nov?k

SaS minula podľa hovorkyne strany Kataríny Svrčekovej viac ako 680.000 eur. Do sumy sú zahrnuté aj preddavkové platby. Najviac peňazí, 100.000 eur, minula SaS na kuchárske knihy Richarda Sulíka, Zálohu 80.000 eur zaplatili za sociálne siete a podľa Svrčekovej ju zatiaľ neminuli. "Máme rovnomerne rozložené financie aj na iné typy kampane,"skonštatovala pre TASR.