Reklama

OSTRÁ KRITIKA Gröhlinga: So žiakmi je to veľmi ZLÉ, minister vraj niečo ZAMLČAL!

×
Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    OSTRÁ KRITIKA Gröhlinga: So žiakmi je to veľmi ZLÉ, minister vraj niečo ZAMLČAL!
    Reklama

    Polovica Slovenska sa nemá kde učiť. Okrem mimoparlamentnej opozície už vedenie rezortu školstva kritizujú aj analytici. Ministerstvo malo niektorých z nich dokonca vyhodiť.

    V okresoch, kde počas pandémie najviac stúpla nezamestnanosť, je zároveň aj najviac detí bez online vzdelávania. Zarábame si na obrovské problémy do budúcnosti, hovorí predseda strany SPOLU Juraj Hipš a žiada vládu, aby začala konať.

    Strana SPOLU zverejnila doteraz nepublikované dáta ministerstva školstva o počte detí v jednotlivých okresoch, ktoré sa počas prvej vlny zatvárania škôl neučili online. Sú medzi nimi deti, ktoré sa učili prostredníctvom pracovných listov alebo zostali úplne bez vzdelávania. „Ukázalo sa, že najviac detí zostáva bez online vyučovania práve v okresoch, ktoré sú zároveň najviac postihnuté zvyšovaním nezamestnanosti,” hovorí predseda strany SPOLU Juraj Hipš.

    Kritika od analytikov

    Aktuálne vedenie ministerstva, ktoré je v rukách  ministra z SaS Branislava Gröhlinga, však kritizuje aj analytický útvar ministerstva školstva. Juraj Čokyna, ktorý  pôsobil ako analytik ministerstva školstva , naznačoval nespokojnosť už v decembri. „Možno ste zachytili môj príspevok o tom, ako sa premiér Matovič pri otváraní škôl veľmi nepekne predbehol. Premiérovi však výrazne pomáha aj súčasný minister školstva, ktorý už trištvrte roka ignoruje potreby detí, ktoré nemajú šťastie na zabezpečených rodičov," napísal na svojom profile na sociálnej sieti. 

    Čokyna už vtedy apeloval, že situácia je veľmi nebezpečná. „Stav v školách bude aj po ich otvorení veľmi kritický. Deti aj učitelia budú potrebovať výraznú pomoc, no ak bude ministerstvo školstva pokračovať v tak chabom výkone, je viac ako pravdepodobné, že dosahy súčasnej krízy budeme pociťovať ešte niekoľko dekád," poznamenal verejne. 

    Zdroj: Matej Sedláček IVP

    Infografika zverejnená Jurajom Čokynom

    Aktuálne zverejnil infografiku, ktorá mapuje výsledky dotazníka, ktoré si dalo urobiť vedenie školstva pod vedením člena SaS. „Keďže ju vedenie ministerstva školstva považovalo za „tendenčnú", nemohli sme ju na apel novej šéfky IVP zverejniť pod hlavičkou nášho analytického útvaru. Za vypustenie tejto informácie preberám plnú zodpovednosť ja osobne, dôvodom je obava z čoraz častejšieho politického nátlaku zo strany vedenia ministerstva na výstupy analytického útvaru. Za infografiku ďakujeme kolegovi Matejovi Sedláčekovi," napísal vo svojom príspevku. 

    Problém aj podľa odborníka na školstvo

    Podľa predsedu strany SPOLU Juraja Hipša je rozpad IVP signálom, že minister školstva odmieta prijať zistenia analytikov. “Analytici tu ale nie sú na to, aby vytvárali pekné bájky. Majú opisovať realitu,” hovorí Hipš.  Podľa predsedu strany SPOLU Juraja Hipša na odchod bývalého šéfa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) a ďalších analytikov z ministerstva školstva najviac doplatia deti. “Analytici priniesli alarmujúce čísla o deťoch bez prístupu k vzdelávaniu. Vedenie ministerstva sa ich zdráhalo zverejniť. Analytici tu ale nie sú na to, aby vytvárali pekné bájky. Majú opisovať realitu. A minister má hľadať v spolupráci s nimi riešenia, ako problémy zvládnuť,” hovorí Juraj Hipš s odkazom na štúdiu IVP po prvej vlne pandémie. Z analýzy vyplynulo, že až 50-tisíc detí zostalo bez akéhokoľvek vzdelávania.

    K téme zverejnených dát sme ešte minulý týžden oslovili rezort školstva. Odpoveď dodnes nemáme. 

    Mohlo by vás zaujímať: