Reklama

Kto z politikov má najviac sledovateľov, kto zverejňuje stovky videí a kto má najväčší dosah?

Politici a sociálne siete.

Zdroj: Zuzana Čaputová IG, Robert Fico FB

Reklama

Čaputová, Pellegrini či Fico sú známi vysokým počtom fanúšikov aj interakcií vo virtuálnom priestore Facebooku či Instagramu. Kto kraľuje našim sociálnym sieťam v roku 2024?

Prezidentka Zuzana Čaputová, predseda parlamentu Peter Pellegrini (Hlas), predseda vlády Robert Fico (Smer) a poslanec NR SR Igor Matovič (hnutie Slovensko) viedli v závere minulého roka rebríček počtu fanúšikov na sociálnej sieti. Vyplýva to z analýzy profilov a stránok politikov, ktorú vypracovala Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave.

Prezidentka mala na sociálnej sieti Facebook k 31. decembru 386 000 sledovateľov, na sieti Instagram vyše 480 000. Stránka Pellegriniho na FB mala 326.475 sledovateľov. Najviac nových sledovateľov v roku 2023 získala stránka predsedu vlády, ktorej za rok pribudlo 82 865 nových sledovateľov. Štvrtý najvyšší počet má Matovič, ktorý na FB stále využíva svoj súkromný profil. V roku 2023 mal 272.844 odberateľov.

To, že politici majú veľký záujem byť na sieťach viditeľní potvrdzuje napríklad aj video, ktoré zverejnila v utorok na sociálnej sieti Instagram opozičná poslankyňa Jana Bittó Cigániková. Známa politička skúša zvýšiť počet svojich sledovateľov, alebo ak chcete followerovaj tým, že im za to ponúka odmenu. Akú? Zaujímavú, podrobnosti nájdete v jej videu, ktoré pripájame:

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
 
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • captions and subtitles off, selected

    Najviac, spolu 914 príspevkov na FB, publikovala stránka Pellegriniho. Na stránke podpredsedu NR SR Michala Šimečku (PS) pribudlo 885 a bývalého poslanca NR SR Milana Mazureka (Republika) 784. Najviac videí publikovali stránky Mazureka (360), Pellegriniho (338) a europoslanca Milana Uhríka z Republiky (272). Najväčší počet interakcií však podľa analýzy FMK zaznamenali videá publikované na stránke predsedu vlády, takmer 5,2 milióna.

    Prečítajte si tiež: