Krach cestovky? Tisícky Slovákov sa boja o zaplatenú dovolenku
27. 4. 2013, 2:00 (aktualizované: 10. 7. 2024, 21:22)

Zdroj: Plus JEDEN DEŇ/JÚLIUS DUBRAVAY
Dovolenka s úsmevom – týmto sloganom lákala ľudí cestovná kancelária Tip Tour. Tisícom Slovákov, ktorí si tu zaplatili dovolenku, však do smiechu nie je. Cestovka je totiž už niekoľko dní zatvorená!
Oznam na dverách v bratislavskom sídle Tip Touru sa nezmenil ani v piatok: „Milí klienti, práve dochádza k interným zmenám, v dôsledku čoho je prevádzka obmedzená.“
Dnu sme sa nedostali, na naše zvonenie ani telefonáty nikto nereagoval. S predajom zájazdov má Tip Tour opäť začať v utorok 30. apríla. Kolujú však informácie, že cestovka má finančné problémy.
Macko: Ľudia, pokoj!
Za prvé tri mesiace tohto roka Tip Tour predal asi 1 100 zájazdov pre jednotlivcov či rodiny. Tisícky Slovákov sa tak obávajú o svoju dovolenku.
„V sobotu večer budeme s konateľom rokovať, či sa im podarilo získať úver. A v pondelok oznámime výsledok,“ povedal v piatok Stanislav Macko zo Slovenskej asociácie cestovných agentúr a kancelárií.
Odmietol diskutovať o problémoch spoločnosti. „Buďte trpezliví. Majiteľ deklaroval, že chce cestovku spojazdniť,“ vyhlásil.
Podľa nášho zdroja Tip Tour rokuje o vstupe nového investora do spoločnosti, ktorý má byť údajne z Česka. Cestovka je na trhu už dve desaťročia. Ponúka pobyty doma i v zahraničí a mnohí si jej služby chválili.
„Zatiaľ sa nám žiaden klient nesťažoval,“ uviedla Danuša Krkošová z obchodnej inšpekcie.
Plus JEDEN DEŇ/JÚLIUS DUBRAVAY
Peniaze na odškodnenie sú
Zistili sme, že cestovná kancelária Tip Tour je poistená pre prípad úpadku v Allianz – Slovenskej poisťovni na poistnú sumu 430-tisíc eur. Ak by nemohla v činnosti pokračovať, táto suma by mala stačiť na odškodnenie tých klientov, ktorí už za zájazd zaplatili. Allianz – Slovenská poisťovňa o zložitej situácii cestovky vie. „Začneme konať, až keby cestovka ohlásila úpadok. Taká situácia však ešte nenastala,“ povedala Lucia Muthová z poisťovne.
Škodu musíte nahlásiť sami
- Ak Tip Tour súčasné problémy nevyrieši, musí vyhlásiť úpadok. Až potom začne Allianz – Slovenská poisťovňa riešiť situáciu.
- Ľudia, ktorí si v tejto cestovke kúpili zájazd, majú v prípade úpadku šesť mesiacov na to, aby poisťovni ohlásili škodu, ktorá im vznikla.
- Ohlásenie škodovej udalosti sa považuje za termín ohlásenia poistnej udalosti. Poisťovňa sa bude zaoberať odškodnením ľudí iba v prípade, že jej udalosť oznámili.
- Pri nahlasovaní škody nezabudnite priložiť k písomnej žiadosti aj kópiu zmluvy s cestovnou kanceláriou. Rátajte s tým, že poisťovne vybavujú takéto škodové udalosti priebežne. Kým dostanete peniaze späť, počkáte si niekoľko mesiacov.