Každý dospelý Slovák dostal od štátu elektronickú schránku! Na čo vám bude?
2. 1. 2014, 17:38 (aktualizované: 10. 7. 2024, 19:20)

Zdroj: ilustračné, Matej Kalina
Slováci už môžu s úradmi komunikovať cez internet. Pomôžu im v tom elektronické schránky, ktoré sú spustené od 1. januára.
Všetci dospelí Slováci majú od nového roka vytvorenú elektronickú schránku, aby mohli komunikovať so štátom cez internet. Štyri a pol milióna elektronických schránok sprístupnila Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby na ústrednom portáli verejnej správy www.slovensko.sk.
Ako uvádza tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR, úlohou schránok je umožniť elektronickú komunikáciu občanov a podnikateľov s verejnou správou. Elektronickú správu tvorí najmenej jedno elektronické podanie, elektronický úradný dokument, napríklad odpoveď orgánu verejnej moci na elektronické podanie alebo príloha k nim.
Elektronické schránky vytvorili v rámci Operačného programu informatizácia spoločnosti, ktorý je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja a sú dostupné na stránke https://schranka1.slovensko.sk.
Prihlásiť sa do nich dá len s aktivovaným elektronickým občianskym preukazom. Už teraz môžu držitelia občianskych preukazov s čipom využívať niektoré elektronické služby, ktoré sa týkajú pobytov.
Ak majú občania problémy s elektronickými službami ústredného portálu verejnej správy alebo so schránkou, môžu kontaktovať Ústredné kontaktné centrum, ktoré je v pilotnej prevádzke od 1. novembra 2013 telefonicky alebo cez elektronický formulár: https://helpdesk.slovensko.sk/new-incident.
Operátori na telefónnom čísle + 421 2 35 803 083 sú k dispozícií počas pracovných dní v čase od 8:00 do 18:00.