Bločková lotéria má problém. Zbohatneme vďaka chybe?
24. 9. 2013, 2:00 (aktualizované: 10. 7. 2024, 22:09)

Zdroj: Robo Homola/Plus JEDEN DEŇ
Ako sa hovorí – kto je chytrý, má za tri. A to doslova! Hoci sa v pravidlách národnej bločkovej lotérie píše, že každá účtenka sa môže zaregistrovať iba raz, denník Plus JEDEN DEŇ si vyskúšal, že jeden bloček možno do zlosovania prihlásiť až trikrát.
Ako jednoducho si možno zvýšiť šancu na úspech v štátnej lotérii? Stačí si zriadiť tri rôzne emailové adresy a pod nimi sa zaregistrovať na stránke www.narodnablockovaloteria.sk. Dajú sa tak získať tri kontá a jednu účtenku možno do losovania prihlásiť až trikrát, zakaždým pod inou registráciou.
Z nevýhody výhoda?
Celá táto situácia vznikla z dôvodu, že je technicky možné, aby počas jednej minúty jedna registračná pokladnica vydala niekoľko účteniek, ktoré budú mať rovnaké údaje. Stať sa to môže napríklad v stánku s novinami, kde si traja ľudia po sebe kúpia tie isté noviny.
Ak by si každý z nich chcel zaregistrovať blok cez internet a platilo by, že jeden blok sa môže registrovať iba raz, výhodu by mal iba prvý zákazník. Prevádzkovatelia národnej bločkovej lotérie sú si toho vedomí a spravili ústupok.
„Teoreticky môže vzniknúť viac ako jeden bloček s rovnakými údajmi DKP + dátum + čas + suma. Z tohto dôvodu je nastavená tolerancia troch bločkov s tým, že každý takto zaregistrovaný bloček má vlastný registračný kód,“ vysvetľuje hovorca spoločnosti TIPOS Rastislav Čépe.
Iba na minúty
Špekulanti tak môžu situáciu využiť vo svoj prospech a každý blok zaregistrovať trikrát. Nevýhodu však majú tí, ktorí spravia nákup na dva bloky, zhodou okolností v jednej pokladnici v rovnakom čase a s rovnakou cenou.
„Nie je možné pod jedným kontom registrovať viacero rovnakých bločkov,“ hovorí Čépe. Ponúkalo by sa riešenie, keby sa okrem hodín a minút zadávali na bločkoch aj sekundy.
Väčšina pokladníc však vytlačí na bločku čas len na celé minúty. Do Národnej bločkovej lotérie sa prvý týždeň zaregistrovalo spolu 3 214 725 bločkov, najviac z nich cez internet.