Víťaza prezidentských volieb si Slováci zvolia poslednú marcovú sobotu. Dovtedy sa bude snažiť Zuzana Čaputová udržať svoj náskok a Maroš Šefčovič dohnať jej náskok. Právnička Čaputová však už minula takmer celý povolený rozpočet a po víťazstve v prvom kole jej zostalo necelých 30-tisíc. Eurokomisár Šefčovič minul výrazne menej, takže do konca boja o prezidentské kreslo môže ešte narábať s financiami vo výške 189-tisíc eur. Jedna vec je však, koľko ešte môžu minúť, druhá vec, či vôbec ešte nejaké peniaze majú.

Zuzana Čaputová  už minula takmer celý povolený rozpočet a po víťazstve v prvom kole jej zostalo necelých 30-tisíc.
Zuzana Čaputová už minula takmer celý povolený rozpočet a po víťazstve v prvom kole jej zostalo necelých 30-tisíc.
Zdroj: MATEJ KALINA

Podľa Transparency International, ktoré sprístupnilo na svojej webovej stránke transparentné účty všetkých kandidátov, sa peňažné prostriedky riadne vyčerpali. Čaputová môže momentálne narábať so sumou 7 095 eur, jej súper má na účte 4 959 eur. Podľa hovorcu Zuzany Čaputovej nie je nedostatok financií problém. „Bilbordy už má zaplatené, bude držať reklamu v televízii a platiť za online propagáciu,“ prezradil Martin Burger. Rovnako reagovala aj hovorkyňa Maroša Šefčoviča. „Peniaze využijeme rovnako ako doteraz. A to na komunikáciu s ľuďmi či už priamo, alebo cez sociálne siete alebo médiá,“ vysvetlila Renáta Goldírová.

Maroš Šefčovič minul výrazne menej ako Zuzana Čaputová, takže do konca boja o prezidentské kreslo môže ešte narábať s financiami vo výške 189-tisíc eur.
Maroš Šefčovič minul výrazne menej ako Zuzana Čaputová, takže do konca boja o prezidentské kreslo môže ešte narábať s financiami vo výške 189-tisíc eur.
Zdroj: TASR

Podľa mediálneho odborníka Fedora Flašíka bude ženská kandidátka pokračovať s reklamou na internete a sociálnych sieťach. „Pôjde si vo svojom móde. Nevybočiť, nič nepokaziť, nič nemeniť a malo by to priniesť výsledok. Jej tím bude reagovať tak, že sa ju budú snažiť zachovať v pozícii princeznej.

Rozdielne vidí marketér kampaň Maroša Sefčoviča, ten tiež posilní online kampaň, ale musí zabrať, ak chce vyhrať„Dnes už investície do vonkajšej reklamy a tej klasickej reklamy nemajú význam. Jeho tím by mal vytvoriť nejaké prekvapenie. Mal by vytvoriť nejaký šok a zahrať v princípe vabank, aby to zvrátil. Vabank však nemusí vyjsť, lebo je to krátky čas,“ zhodnotil Fedor Flašík.
Maroš Šefčovič sa zúčastňoval aj na smeráckych oslavách MDŽ. Podľa marketéra mu to pomohlo u skalných voličov Smeru ukázať svoju tvár, aby ho spoznali. „A to si myslím, že je pozitívne, lebo kopíruje percentá Smeru,“ povedal na jeho adresu Flašík.