Skylink a CS link dostali v Čechách pokutu, u nás platiť zatiaľ nemusia
16. 1. 2013, 16:00 (aktualizované: 11. 7. 2024, 8:50)
Český telekomunikačný úrad uložil firme M77, ktorá je prevádzkovateľom satelitnej televízie Skylink a CS link, dve pokuty. Celkovo tak musí táto aj u nás fungujúca firma zaplatiť vyše 580-tisíc eur. Sankcia súvisí s vlaňajším zavedením servisného poplatku u pôvodne bezplatných služieb Gratis a Free. Vedenie M77 sa proti verdiktu odvolala a zatiaľ platiť nič nebude.
Luxemburská M77 by mala platiť za klamlivé obchodné praktiky. Svojim zákazníkom totiž ponúkla bezplatné balíky služieb Free a Gratis, na ktoré ale od minulej jesene zaviedla servisné poplatky.
Druhá časť pokuty súvisí s tým, že firma nedostatočne informovala zákazníkov o zmene zmluvných podmienok a možnosti bezplatného odstúpenia od zmluvy.
Treba sa sťažovať
„Český telekomunikačný úrad v súvislosti so spoločnosťou M77 Group zaznamenal sťažnosti účastníkov týkajúce sa nedostupnosti zákazníckej linky služieb Skylink a CS link,“ povedal pre Novinky.cz hovorca František Malina.
Hovorca v tejto súvislosti odporúča spotrebiteľom, aby dôsledne uplatňovali svoje právo na reklamáciu podľa všeobecných obchodných podmienok.
Ak firma reklamáciu do mesiaca nevybaví, môžu sa používatelia sťažovať aj na Českom telekomunikačnom úrade.
U nás je to inak
Služby Skylink a CS link využíva v Česku a na Slovensku okolo 2,5 milióna klientov. Kvôli zavedeniu poplatku sa už ozvalo niekoľko stoviek najmä českých klientov.
U nás je situácia zatiaľ iná. Nie je ale vylúčené, že aj na Slovensku bude prevádzkovateľ Skylink a CS link platiť podobnú pokutu.
„Čo sa týka podozrenia z klamlivej reklamy alebo z neetickej reklamy, tieto otázky nie sú v kompetencii Telekomunikačného úradu SR,“ informoval nás Roman Vavro, hovorca Telekomunikačného úradu
Rozhodne súd
Podozrenia z neetickej reklamy by tak mala riešiť Rada pre reklamu, no jej vyjadrenie k problému sa nám zatiaľ získať nepodarilo.
„Zastaviť vyberanie servisných poplatkov by mohol súd, ak by teda dospel k záveru, že ide o neprijateľnú zmluvnú podmienku," poznamenal Vavro.
„Spotrebitelia sa v takýchto prípadoch obracajú buď priamo na súd, alebo na Komisiu na posudzovanie podmienok v spotrebiteľských zmluvách a nekalých obchodných praktík,“ doplnil Roman Vavro.