Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Skylink a CS link dostali v Čechách pokutu, u nás platiť zatiaľ nemusia

Reklama

Český telekomunikačný úrad uložil firme M77, ktorá je prevádzkovateľom satelitnej televízie Skylink a CS link, dve pokuty. Celkovo tak musí táto aj u nás fungujúca firma zaplatiť vyše 580-tisíc eur. Sankcia súvisí s vlaňajším zavedením servisného poplatku u pôvodne bezplatných služieb Gratis a Free. Vedenie M77 sa proti verdiktu odvolala a zatiaľ platiť nič nebude.

Luxemburská M77 by mala platiť za klamlivé obchodné praktiky. Svojim zákazníkom totiž ponúkla bezplatné balíky služieb Free a Gratis, na ktoré ale od minulej jesene zaviedla servisné poplatky.

Druhá časť pokuty súvisí s tým, že firma nedostatočne informovala zákazníkov o zmene zmluvných podmienok a možnosti bezplatného odstúpenia od zmluvy.

Treba sa sťažovať

„Český telekomunikačný úrad v súvislosti so spoločnosťou M77 Group zaznamenal sťažnosti účastníkov týkajúce sa nedostupnosti zákazníckej linky služieb Skylink a CS link,“ povedal pre Novinky.cz hovorca František Malina.

Hovorca v tejto súvislosti odporúča spotrebiteľom, aby dôsledne uplatňovali svoje právo na reklamáciu podľa všeobecných obchodných podmienok.

Ak firma reklamáciu do mesiaca nevybaví, môžu sa používatelia sťažovať aj na Českom telekomunikačnom úrade.

U nás je to inak

Služby Skylink a CS link využíva v Česku a na Slovensku okolo 2,5 milióna klientov. Kvôli zavedeniu poplatku sa už ozvalo niekoľko stoviek najmä českých klientov.

U nás je situácia zatiaľ iná. Nie je ale vylúčené, že aj na Slovensku bude prevádzkovateľ Skylink a CS link platiť podobnú pokutu.

„Čo sa týka podozrenia z klamlivej reklamy alebo z neetickej reklamy, tieto otázky nie sú v kompetencii Telekomunikačného úradu SR,“ informoval nás Roman Vavro, hovorca Telekomunikačného úradu

Rozhodne súd

Podozrenia z neetickej reklamy by tak mala riešiť Rada pre reklamu, no jej vyjadrenie k problému sa nám zatiaľ získať nepodarilo.

„Zastaviť vyberanie servisných poplatkov by mohol súd, ak by teda dospel k záveru, že ide o neprijateľnú zmluvnú podmienku," poznamenal Vavro.

„Spotrebitelia sa v takýchto prípadoch obracajú buď priamo na súd, alebo na Komisiu na posudzovanie podmienok v spotrebiteľských zmluvách a nekalých obchodných praktík,“ doplnil Roman Vavro.

Vyberáme pre vás niečo PLUS