Sky Toll: Až 98 % faktúr za mýto je v poriadku
9. 2. 2010, 18:48 (aktualizované: 10. 7. 2024, 22:33)

Z celkového počtu faktúr, ktoré do dnešného dňa vystavil prevádzkovateľ mýta na Slovensku, spoločnosť SkyToll, a.s., je až 98 % v poriadku. "Pri zvyšných 2 % sme zaznamenali nedostatky, ktoré sme v týchto dňoch vyhodnotili a vyhodnocujeme spolu s našim expertným tímom zo zahraničia. Podobné problémy sa objavili aj pri spúšťaní obdobných systémov v zahraničí," vyhlásil na dnešnom brífingu riaditeľ služieb zákazníkov SkyToll, a.s., Miroslav Mikulčík.
Faktúry, ktoré SkyToll vystavuje v mene Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS), sú podľa jeho slov v poriadku a zodpovedajú prejdeným úsekom a aj vystavenej cene.
"Rozdiely, ktoré sme zaznamenali, sú medzi výzvami, ktoré dostávajú prevádzkovatelia od svojich vydavateľov benzínových kariet a nami vystavenými faktúrami," spresnil Mikulčík. Rozdiely, ktoré vznikli, však nespôsobili poškodenie prevádzkovateľa a budú zaznamenané v ďalšom fakturačnom cykle.
Ďalší problém bol pri niektorých transakciách, ktoré SkyToll sumarizoval na konci mesiaca, keďže sa neobjavili na výzvach vydavateľov palivových kariet v týždenných prehľadoch, ale až na konci mesiaca v tzv. vyrovnávacej transakcii. "To bol problém tohto mesiaca, v ďalšom by sme už mali byť s vydavateľmi palivových kariet zosúladení," povedal Mikulčík.
Posledné dva týždne musela spoločnosť rýchlo implementovať legislatívne zmeny, ako je napríklad nespoplatnenie úseku, ktorý nebol celý prejdený, či presné názvy prejdených úsekov v prílohách faktúr. To sa podľa slov riaditeľa služieb zákazníkom spoločnosti podarilo. Do dnešného dňa SkyToll registruje len štyri reklamácie, ktoré sa týkajú vystavených faktúr.
Po zavedení mýta 1. januára tohto roku vznikla medzi dopravcami nespokojnosť so spôsobom účtovania.
Keď dopravcom začali chodiť prvé týždenné výzvy na platbu mýtneho za nový elektronický systém, nevedeli, či ich majú zaplatiť, keďže nie sú oficiálnym daňovo uznávaným dokladom. Prevádzkovateľ mýta SkyToll tvrdí, že práve tieto výzvy by sa mali zaplatiť. Kamionisti tak majú uhrádzať výzvy na platbu, ktoré dostávajú od vydavateľov palivových kariet a následnú mesačnú faktúru, ktorú si môžu dať do účtovníctva, im posiela už SkyToll. "Túto faktúru zákazník v režime následného platenia mýta neuhrádza. Je na nej uvedené: neuhrádzať - bude uhradené vaším vydavateľom palivovej karty," konštatovala hovorkyňa prevádzkovateľa mýta Lenka Lendacká.
Keďže zákazník dostáva daňový doklad od spoločnosti SkyToll, ďalší daňový doklad nemôže od vydavateľa palivovej karty dostať. Faktúry od SkyTollu spĺňajú všetky náležitosti a sú v súlade s platnou slovenskou legislatívou.
Dopravcovia môžu platiť tzv. mýtne aj prostredníctvom palivových kariet. Približne 40-% podiel medzi ich vydavateľmi na Slovensku má spoločnosť W.A.G. minerální paliva.
Klient, ktorý je registrovaný prostredníctvom vydavateľa flotilových kariet, dostáva od neho tzv. výzvu k úhrade. V nej je uvedená suma, ktorú dopravca hradí vydavateľovi flotilovej karty. Výzva však neslúži ako daňový doklad. Ním je až doklad od prevádzkovateľa mýta, spoločnosti SkyToll, vystavený Národnou diaľničnou spoločnosťou, a.s.