Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Bezpečné nakupovanie cez internet zabezpečia dôveryhodné stránky

Ilustračná fotografia

Zdroj: archív

Reklama

Rozmach nakupovania cez internet sa stáva lákadlom pre podvody. "Zneužitie karty je skutočne jednoduché. Podvodníkovi stačí k zneužitiu často poznať iba číslo karty, dátum platnosti a CVV/CVC kód, to znamená posledné trojčíslie na podpisovom prúžku karty," upozorňuje riaditeľ sekcie Karty spoločnosti Home Credit Luděk Jírů.

Ako odporučil vedúci oddelenia spracovania kariet Slovenskej sporiteľne Peter Šmíd, pri používaní platobnej karty na nákupy cez internet by mal klient používať iba bezpečné a overené stránky. "Údaje o karte by mali byť prenášané bezpečnou cestou (SET alebo SSL protokol). Zároveň by si kupujúci mal vždy pred objednaním tovaru pozorne prečítať obchodné podmienky a vyžiadať si od obchodníka potvrdenie objednávky pre prípadnú reklamáciu," priblížil.

Základné pravidlo bezpečnosti elektronických obchodov je nezverejňovanie PIN kódu platobnej karty a pri akomkoľvek podozrení platbu nevykonávať. Nákupy u nechránených a nedôveryhodných obchodníkov sa nevyplácajú. Tiež sa oplatí počúvať odporúčania tých, ktorí už majú s konkrétnym obchodom skúsenosti. Banky v súčasnosti poskytujú služby, ktoré oboznámia klienta na manipuláciu s účtom prostredníctvom e-mailu alebo SMS notifikácie.

Podľa Šmída banka ročne prešetruje okolo 4000 reklamácií klientov pri podozrení zo zneužitia ich kariet. "Banka využíva špeciálny softvér na monitorovanie transakcií realizovaných platobnými kartami, ktorý upozorní na neobvyklé transakcie. Každú takto označenú transakciu banka preverí," dodal.

Hovorca Tatra banky Boris Gandel taktiež potvrdil monitorovanie transakcií realizovaných platobnou kartou. "Zvyšuje sa tak šanca na včasné odhalenie použitia karty neoprávnenou osobou. Klient sa tak môže stretnúť s telefonátom od bankového odborníka, ktorý si u klienta v záujme ochrany jeho peňazí preverí niektorú platbu kartou," uzavrel.

Vyberáme pre vás niečo PLUS