Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Počiatek: Obchvat Bratislavy zafinancuje aj súkromný investor

Ján Počiatek sa pri výstavbe obchvatu prikláňa k možnosti súkromného investora

Zdroj: TASR

Reklama

Úsek diaľnice D4 od Jaroviec po Raču by sa mohol začať stavať v roku 2015. Financovanie výstavby ešte nie je známe, aj keď minister Počiatek ,zdá sa, má aj v tom jasno.

  • Začiatok výstavby súkromnej cesty na úseku Jarovce-Rača by mal byť do konca roku 2015
  • Výstavba bude realizovaná formou PPP projektu
  • Náklady na výstavbu sa odhadujú na 1,3 miliardy eur

Výstavba druhej súkromnej cesty na Slovensku by sa mala začať ešte do konca roku 2015. Ide o časť diaľnice D4 od Jaroviec po Raču, ktorá bude tvoriť obchvat Bratislavy a časť nadväzujúcej rýchlostnej cesty R7 smerom z Bratislavy na juh krajiny.

Časť výstavby zaplatí súkromný investor

Tieto úseky by sa mali stavať ako takzvaný projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt). "Predpokladáme, že do konca roku 2015 by sa mohol tento projekt začať," uviedol šéf rezortu dopravy Ján Počiatek (Smer).

Aby sa tak stalo, musia sa však podľa neho spraviť analýzy. "Musí byť jednoznačne preukázané, že je to výhodnejšia forma financovania ako cez štátny rozpočet," zdôraznil Počiatek.

Podľa odhadov by si mali stavebné náklady na úseky ciest vyžiadať 1,3 miliardy eur.

Doteraz na Slovensku funguje jeden PPP projekt. Ide o rýchlostnú cestu R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou. Cestu postavila, spravuje a udržuje spoločnosť Granvia, za čo jej štát platí ročné splátky. V súčasnosti sa pohybujú na úrovni približne 130 miliónov eur.

PPP Projekty kritizuje opozícia

Projekt sa uzavrel počas prvej vlády Roberta Fica (Smer-SD) a pripravovali sa aj ďalšie dva PPP projekty - úseky diaľnice D1 od Žiliny smerom do Košíc.

Vtedajšou opozíciou boli označované za predražené a po nástupe vlády Ivety Radičovej boli zrušené. V súčasnosti sa už niektoré z týchto úsekov stavajú a financujú z eurofondov.

Vyberáme pre vás niečo PLUS