FOTO PRED A PO Instagramové filtre ničia sebavedomie dievčat: PREBERTE SA, kričí aktivistka!
24. 10. 2021, 9:00

Zdroj: Twitter
Ten, kto nemá založený účet na Instagrame, akoby ani neexistoval! Ľudia z celého sveta, predovšetkým mládež, sa snažia na sociálnych sieťach držať krok s novodobým trendom, ktorý určuje akúsi predstavu dokonalosti. Ich vzorom sú predovšetkým celebrity alebo influencerky, ktoré idú mladým príkladom nielen pre svoju kariéru, ale najmä preto, ako vyzerajú!
Zdroj: Instagram/Emily Clarkson
Zdroj: Instagram/Emily Clarkson
Zdroj: Instagram/Khloe Kardashian
Galéria k článku
Zväčšené pery, úzka tvár, tzv. mačacie oči, hranatá sánka či uzučký nos - toto všetko si dokážete vylepšiť na Instagrame za jedinú sekundu. Má to však háčik. Darmo vašu vylepšenú fotografiu ospevujú všetci vaši kamaráti, keď realita je od tej instagramovej vzdialená na míle ďaleko.
>> FOTO: CELEBRITY, KTORÉ FILTRE ZMENILI NA NEPOZNANIE <<
Proti tomuto novodobému trendu preto zakročila aktivistka Sasha Pallari, ktorá prišla s tzv. hashtagom #FilterDrop. Táto kampaň sa zameriava na celebrity, ktoré zavádzajú ľudí nadmerným používaním instagramových filtrov. Tie totiž začali mať negatívny vplyv na ženy, predovšetkým na dospievajúce dievčatá.

Zdroj: instagram
Na jednej strane môžu vaše fotografie po použití filtra vyzerať sviežo a dodať im iskru. Na druhej strane vám však vyhladia póry, vrásky, vysekajú lícne kosti, stiahnu bradu a dramaticky zmenia váš vzhľad," povedala Sasha pre Daily Mail.
Anketa
Používate aj vy "skrášľujúce" filtre na sociálnych sieťach?
"Výsledky, ktoré môžete použitím filtra dosiahnuť - pričom v konečnom dôsledku vyzeráte stále ako tá istá osoba - sú úžasné. Schopnosť vyzerať dobre za každú cenu sa však stala navýkovou," hovorí, pričom pripúšťa, že najviac spomedzi všetkých osobností ju sklamala práve Madonna, ktorá sa stala od používania instagramových filtrov závislá. "Je naozaj smutné, že sme sa dostali do bodu, keď už ani ikona ako Madonna neverí, že aj v skutočnosti vyzerá naozaj veľmi dobre."
Na kampaň už reagovala napríklad aj Britská rada pre reklamu. Tá vyslovene zakázala influencerom využívať filtre pri propagačných príspevkoch, napríklad kozmetických produktoch, kedže môžu skresľovať ich finálny účinok.