Zlákali ho peniaze? Aj nekomerčný Robo Roth je už na bilbordoch!
31. 5. 2013, 16:00 (aktualizované: 10. 7. 2024, 21:34)

Zdroj: ROBO HOMOLA/Plus JEDEN DEŇ, MICHAL ŠEBEŇA/ŠARM
Čo má spoločné divadelný umelec Robert Roth, ktorý odmieta komerciu, so spevákom Rytmusom, ktorý sa komerčnými vecami rád obklopuje? Obaja sa dali zlákať na reklamnú kampaň rovnakej banky. A nie zadarmo.
Zdroj: ROBO HOMOLA/plus JEDEN DEŇ
Zdroj: ROBO HOMOLA/plus JEDEN DEŇ
Zdroj: MICHAL ŠEBEŇA/ŠARM
Galéria k článku
Jedna z finančných inštitúcií vyšla na trh s novou limitovanou edíciou kreditnej karty a čuduj sa svete, jej tvárou sa nestal nik iný ako umelec zo Slovenského národného divadla Robert Roth. Áno, presne ten herec, ktorý sa doteraz hrdil tým, že pre neho je divadlo prvoradé a všetky ponuky do seriálov, reklám či do iných komerčných produktov vehementne odmietal.
Pocta pre osobnosti
No zdá sa, že ľady neústupčivosti sa pohli a divadelný herec svoje hranice komercie poriadne posunul. „Takmer každý rok prináša klientom limitovanú edíciu kreditnej karty s vyjadrením pocty významným slovenským osobnostiam. Tento rok sme ju venovali talentovanému slovenskému hercovi Robertovi Rothovi, ktorý získal Cenu Nadácie Tatra Banky za umenie v roku 2008, a to najmä za svoje neopakovateľné herecké stvárnenie Hamleta v SND,“ vysvetlila hovorkyňa Tatra Banky Marína Smolková.
Pridal sa tak k deviatim osobnostiam z predošlých rokov ako Pavol Barabáš, Július Satinský, Albín Brunovský, Martin Kližan, Peter Lipa, Karol Kállay, Matej Kren, Ľubomír Feldek a Erik Šille.
Byť či nebyť, mať či nemať?
Kreditná karta v limitovanej edícii má zakaždým iný a vždy zaujímavý dizajn. Tá venovaná Robertovi Rothovi zobrazuje jednu scénu zo Shakespearovho Hamleta. Uvedenie kreditnej karty podporili nielen reklamami a bilbordmi, ale aj zaujímavým videom s monológom Roberta Rotha z hry Hamlet.
Toto video si môžete dokonca pozrieť aj zosnímaním kampaňovej inzercie v časopisoch a na reklamách na ulici pomocou aplikácie vo svojom telefóne. Od herca sme chceli vedieť, čo ho presvedčilo, aby išiel do tohto komerčného produktu. Veľmi mu do reči nebolo.
„Prečítajte si pozorne, čo je na tých bilbordoch napísané. Nekládli by ste tieto otázky,“ bola jediná odpoveď, ktorú nám na niekoľko otázok poskytol. No je len ťažko uveriteľné, že by sa herec, ktorý sa vyhýba komerčným záležitostiam ako čert krížu, pristúpil stať sa tvárou reklamy len pre pár úryvkov od Hamleta, alebo pre to, že si jeho repliku z divadelnej hry budú ľudia pozerať vo svojich mobiloch.
Zjavne aj pri tomto hercovi platí pravidlo, že každý má svoju hodnotu. Tú nám však nikto z opýtaných nechcel prezradiť.
Rytmus bodoval na internete
Robert Roth však nie je jedinou známou tvárou, ktorú zvábila táto banka na propagáciu svojho produktu. Pred pár týždňami totiž Patrik Vrbovský propagoval „Rytmusovu finančnú akadémiu“. Ak ste si však mysleli, že spevák učil mladých ľudí, ako dobre zarobiť, ste na omyle.
Išlo iba o kampaň banky, ktorá si Rytmusa zvolila za tvár produktu. „Kampaň spojená s Patrikom Vrbovským bola určená mladým klientom – študentom vo veku od pätnásť do dvadsaťšesť rokov a, ako sa ukázalo, vďaka výberu tejto online celebrity presne trafila cieľovú skupinu. Išlo o historicky najúspešnejšiu kampaň našej banky," priznala Smolková.
Čítajte viac:
„Do akadémie sa zapojilo viac ako päťdesiattisíc študentov a stránka finančnej akadémie mala až dvadsaťštyri miliónov zobrazení,“ dodala hovorkyňa. Zaujímalo nás, prečo potom po pár dňoch kampane stiahli Rytmusove plagáty z pobočiek.
„V prvom rade išlo o online kampaň, takže plagáty v pobočkách nahradila iná paralelne prebiehajúca kampaň,“ vysvetlila. Rytmusova tvár z plagátov sa teda v pobočkách dlho neohriala a presunuli ju len na internet, kde podľa banky trávia najviac času potenciálni klienti ich študentského účtu.