Súboj seriálov: Búrlivé víno vs. Panelák 1:0
3. 4. 2013, 11:30 (aktualizované: 10. 7. 2024, 21:16)

Zdroj: Tv Markíza, Tv Joj
Jojkársky seriál Panelák bol dlhé roky najsledovanejším slovenským seriálom. Karty však poriadne zamiešala Markíza, keď do hlavného vysielacieho času nasadila seriál Búrlivé víno. Markíze sa tak o pár dní môže podariť to, o čo sa televízia JOJ snažila celých päť rokov.

Zdroj: TV Markíza

Zdroj: TV JOJ

Zdroj: TV JOJ
Galéria k článku
Panelák oslávil vo februári svoje piate výročie. Keďže bol tento seriál prvým a dlho jediným svojho druhu na Slovensku, dlho sa držal na špici najsledovanejších jojkárskych programov.
Televízia Markíza však prišla v januári so seriálom Búrlivé víno, ktorý mal u divákov taký úspech, že ho 1. apríla presunula do hlavného vysielacieho času a nasadila rovno dve časti za sebou.Tie doteraz patrili medzi najsledovanejšie.
„Prvý diel si pozrelo 444-tisíc divákov a druhý diel 493-tisíc divákov vo veku od 12 do 54 rokov. V tejto strategickej cieľovej skupine dosiahli trhové podiely 28,6 percenta a 34,2 percenta,“ povedal PR manažér televízie Markíza Lukáš Kočišek.
Priskoro na hodnotenia?
Búrlivé víno budú vysielať každý deň, okrem stredy, keď ho zastúpi Modré z neba. Rovnako ako vinársky seriál, aj Panelák sa vysiela štyrikrát do týždňa, s výnimkou stredy. Podmienky majú teda rovnaké. Čísla sledovanosti však majú odlišné.
Čítajte viac:
„Panelák mal v pondelok 376-tisíc divákov vo veku od 12 do 54 rokov a podiel na trhu bol 24,1 percenta. Na hodnotenia je však ešte skoro.Teší nás, že na Veľkonočný pondelok si Panelák aj v novom konkurenčnom nastavení udržal takmer rovnakú sledovanosť,“ uviedol hovorca televízie JOJ Jozef Gogola. Zrejme len čas ukáže, kto z koho - Búrlivé víno či Panelák?
Ťapáková obhajuje večerný čas
„Niektorí píšete, že nám je prednejšia sledovanosť ako spokojnosť divákov. A že sme sa najskôr mali divákov spýtať. Viete: ono si to trochu protirečí. Pretože spokojnosť divákov odráža práve sledovanosť. Sledovanosť to nie je mantra televízií, ktorá by s divákmi nesúvisela. Vyjadruje počet divákov sledujúcich program,“ obhajuje sa riaditeľka Markízy na Facebooku.
Zuzana argumentuje aj diváckymi ohlasmi. „Nikdy nám neprišlo toľko listov práve na preloženie seriálu na večerný čas, pretože veľa ľudí o šiestej ešte nie je doma a nemohli teda seriál sledovať. V tejto chvíli si naozaj myslím, že to bolo optimálne riešenie,“ dodala Ťapáková.
Čo ste si vybrali vy?