Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Nový šéf televízie Marcel Grega otvorene o zmenách v JOJ-ke! Čo sa zmení?

Marcel Grega rozprával o zmenách v JOJ.ke.

Zdroj: tv Joj

Reklama

Konečne prelomil mlčanie! Nový generálny riaditeľ, ktorý už týždeň vládne na Kolibe, prehovoril o smelých plánoch s televíziou tv- JOJ. Po tom, ako zasadol na stoličku po Františkovi Borovskom, tak vôbec prvýkrát prezradil, aké sú jeho najbližšie plány. Prezradil výšku faktúry za novú reláciu Vila Rozborila? A skončia sa seriálové hity JOJ-ky ako Profesionáli či Panelák?

Keďže ste boli finančným riaditeľom, všetky faktúry išli cez vaše ruky. Prekvapili vás niektoré?

Prečo? Mali by? Z času na čas sa objavil nejaký dobropis, ale inak žiadne prekvapenie. (smiech)

Ako vnímate atmosféru v televízii po odchode F. Borovského?

JOJ-ka sa vždy vyznačovala tým, že tu bol skvelý kolektív, a tak to aj zostalo.

V porovnaní s vaším p r e d chodcom: v čom sú vaše silné stránky a v čom slabiny?

Som o čosi vyšší... (smiech) Ale vážne, nechcel by som sa porovnávať so svojím predchodcom.

Vy ste odborník na financie, komu zveríte program?

Našťastie, v televízii máme veľmi kvalitný tím, ktorý program zostavuje a funguje perfektne, no a v konečnom dôsledku mám ako generálny riaditeľ posledné slovo nad finálnou programovou štruktúrou ja. Meno programového riaditeľa, ktorý bude program do budúcnosti zastrešovať, čoskoro zverejníme.

Ako to vyzerá s vašimi hlavnými ťahákmi ako Panelák, Profesionáli a Vdova?

Som veľmi hrdý na náš Panelák, predsa je to jediný denný seriál vysielaný už šesť rokov nepretržite. V pondelok odvysielame 1 111. časť, čo viac si môžeme želať? Do budúcnosti počítame aj s Panelákom a Profesionálmi. Tieto dva projekty sú dlhodobé, Vdova je licencovaný seriál na jednu sezónu.

Plánujete výraznejšie zmeny v spravodajstve? Napríklad zmeny na moderátorských postoch?

Neplánujeme. Máme najväčších profesionálov na trhu. Sú naším brandom, neodmysliteľne patria k tejto televízii. Spravodajstvo je naším najsilnejším formátom. V prvom rade sa budeme venovať projektom, ktoré nepatria k tým najsledovanejším.

JOJ je dlhodobo dvojkou na slovenskom trhu. Akými konkrétnymi projektmi chcete zaútočiť na post trhovej jednotky?

Nebežíme s konkurenciou preteky, chceme ísť vlastnou cestou a budovať kvalitný televízny program. Mojím cieľom nie je agresívny boj o divákov, napríklad cez kopírovanie televíznych formátov.

Myslíte si, že šou typu Mama, ožeň ma a pod. sú ešte pre divákov atraktívne?

Ak sa rozprávame napríklad o šou Farmár hľadá ženu či Mama, ožeň ma, máme za sebou niekoľko sezón. Myslím si, že by sme mali dopriať našim divákom oddych od tohto typu formátu. Preto do jesennej vysielacej štruktúry neplánujeme podobnú šou zaradiť. Ak sa pre podobný žáner v budúcnosti rozhodneme, začleníme ho do programu PLUS-ky alebo WAU.

Nie je načase siahnuť po nových, v zahraničí osvedčených projektoch? Po ktorých konkrétne?

Už o týždeň spustíme najväčšiu spevácku šou X Factor. Naša programová štruktúra je bohatá a obsahuje aj osvedčené zahraničné formáty. Rok čo rok s úspechom prinášame zahraničné programy, inak to nebude ani v jesennej štruktúre, na ktorej aktuálne pracujeme.

Budete investovať do domácej tvorby?

Určite áno. Vlastná tvorba vždy vytvárala našu značku, mala a stále má výbornú sledovanosť. Myslím si, že divák od JOJ-ky vlastnú tvorbu očakáva. Preto od jari pokračujú úspešní Profesionáli, Panelák, diváci môžu sledovať Páli vám to, nové Nové bývanie, Nákupné maniačky a k Súdnej sieni od marca pribudnú Ochrancovia.

Ako to vyzerá s Mariannou Ďurianovou a Vilom Rozborilom, ktorí k vám „prebehli“ z Markízy? Budú platiť pôvodné dohody, ktoré mali s vaším predchodcom Františkom Borovským?

S Vilom Rozborilom mám dohodnuté stretnutie, detaily určite teraz nebudem prezrádzať.

Nie je tajomstvom, že v Markíze sa Rozborilove faktúry blížili k sume 100 000 eur za reláciu. Koľko bude stáť výroba jeho novej relácie u vás?

Tú sumu myslíte už s DPH či bez? (smiech) Dohodu s Vilom Rozborilom o novej relácii ešte nemáme uzavretú, takže vám zatiaľ na otázku neviem odpovedať.

Nebolo by lepšie hneď na začiatku zverejniť výšku jeho faktúr, aby ste sa vyhli špekuláciám, že je „preplácaný“?

Áno, pre vás by to bolo lepšie, ale my to neurobíme. Nie sme verejnoprávna televízia, nemusíme nič zverejňovať.

Na ktorú markizácku osobnosť má ešte JOJ-ka zálusk? Alebo chcete ísť novou cestou a robiť nábory a vychovávať si svoje nové tváre?

Vždy sme sa venovali výchove vlastných tvárí a budeme v tom pokračovať.

Čítajte viac:

Vyberáme pre vás niečo PLUS