Reklama

Maskérka filmov MIKI a ČERNÁK Andrea Štrbová: Na práci s "mŕtvolami" som sa riadne namakala

Reklama

Prvú časť filmu o najznámejšom bosovi slovenského podsvetia 90. rokov Mikulášovi Černákovi s názvom MIKI videlo státisíce divákov. Tvorcovia sa hlásia s drsným pokračovaním ČERNÁK, ktoré príde do kín 30. januára. Jednu z najzásadnejších úloh plní vo filmoch umelecká maskérka Andrea Štrbová, ktorá má za sebou nejeden výnimočný projekt. Ako dlho jej trvala premena Milana Ondríka na šéfa mafie a ako vyzerá príprava „mŕtvoly”?

Filmy MIKI aj ČERNÁK do veľkej miery stáli na kvalitnej maskérskej práci a museli byť aj pre vás mimoriadne náročné. Spomínate na ne ako na jedny z najťažších snímok, na ktorých ste pracovali?
– Boli to náročné projekty, ktoré si vyžadovali dôkladnú prípravu pred natáčaním a dôslednosť počas samotného točenia. Bolo potrebné naštudovať si jednotlivé charaktery, aby sme aj prostredníctvom masiek umocnili atmosféru obdobia a skutkov, ktoré sa odohrali v nedávnej minulosti. Kvalitné a autentické masky boli veľmi dôležité na vytvorenie dokonalej ilúzie.

Zdroj: Pub Res

Umelecká maskérka Andrea Štrbová. Každý skutok a mŕtvolu si musela dôkladne naštudovať.

Ako dlho trvala premena Milana Ondríka na Mikuláša Černáka?
– Premena trvala približne hodinu. Milan počas filmu prechádzal tromi fázami premeny, ktoré sme vyjadrili cez masky a účesy. Cieľom bolo zachytiť časové obdobie od roku 1996 do 2013 a prostredníctvom detailov zdôrazniť vývoj jeho postavy. Zamerali sme sa najmä na premenu účesov a úpravu fúzov. Typické fúzy Mikuláša Černáka, ktoré si Milan nechal narásť, sme pravidelne upravovali, aby pôsobili autenticky. Súčasťou masky bola aj úprava obočia, ktoré sme Milanovi vytrhávali, čo si prekvapivo užíval.

Zdroj: Joseph_Marcinsky

Kvôli presvedčivému stvárneniu Mikiho si Milan Ondrík prešiel tromi fázami premeny. Základ boli fúzy a účes.

A čo jeho účesy?
– Na začiatku filmu sme Milanovi vytvorili predĺžené vlasy na krku, tzv. mullet, čo bol ikonický štýl typický pre obdobie, v ktorom sa dej odohrával. V ďalšej fáze mal Milan vlasy skrátené, už bez predĺženia na krku, čím sme reflektovali postupný posun v čase. Vo väzenskej a v súdnej scéne sme zvolili modernejší účes s vyholenými bokmi. Zároveň sme pridali šediny a fúzy sme kompletne oholili, aby sme zdôraznili zmeny, ktoré postava prežila. Niektoré z týchto premien sme museli počas jedného natáčacieho dňa vykonávať viackrát, čo kládlo vysoké nároky na tímovú prácu a precíznosť. Výsledkom však bola realistická vizuálna transformácia, ktorá prispela k autentickosti príbehu.

Ako vyzerala práca s "mŕtvolami", si prečítate na ďalšej strane

Vyberáme pre vás niečo PLUS

Autor článku

Venuje sa témam zo sveta slovenského šouzbiznisu a je absolventkou Fakulty masmediálnej komunikácie v Trnave. Vrátane práce je závislá na kofeíne a fenke Lilly, ktorá robí jej život krajším už 16 rokov.