Reklama

Generálny riaditeľ Markízy Settele: Na Rozborila sme prichystaní

Matthias Settele je riaditeľom  televízie od septembra minulého roka.

Zdroj: Plus JEDEN DEŇ/Matej Jankovič

Reklama

V kresle generálneho riaditeľa nahradil Zuzanu Ťapákovú (52). V tom čase siahli kompetentní prvýkrát po niekom zo zahraničia. Rakúšan Mathias Settele (47) však zažíva v Záhorskej Bystrici úspešné obdobie a Markíza je dlhodobo jednotkou na trhu.

Ako hodnotíte váš prvý celý rok vo funkcii generálneho riaditeľa Markízy?

Bol to pre mňa výnimočný rok. Máme skvelý tím, vďaka ktorému divákom prinášame výborný program, a to všetko sa prejavilo v celkových výsledkoch televízie, pretože sa darí všetkým trom našim staniciam.

Priniesli sme na obrazovky množstvo divácky atraktívnych programov, za všetky by som rád spomenul naše vlajkové lode Búrlivé víno a Chlapi neplačú, tohtoročná Farma prekonala z hľadiska sledovanosti všetky naše očakávania, veľmi úspešne odštartovala skeč šou Kredenc, mimoriadne dobre sa osvedčila úprava programovej štruktúry Dajto, ktorá ponúka každý pracovný deň v rámci večernej ponuky dva filmy, na Doma sa stal obrovským hitom seriál Feriha. A mimoriadne hrdý som aj na tím nášho spravodajstva a publicistiky.

Čo sú najväčšie pozitíva vášho šéfovania a čo sa vám naopak nepodarilo?

Podarilo sa nám prekonať ciele, ktoré sme si stanovili na začiatku roka, a to tak v rámci sledovanosti, ako aj z pohľadu výsledkov firmy. Veľmi si to vážime a radi by sme sa za tento úspech poďakovali našim divákom, klientom a, samozrejme, aj kolegom z televízie.

Aké novinky chystá Markíza v budúcom roku?

V budúcom roku ponúkneme divákom úplne nový komediálny seriál Horná Dolná. Pracovali sme na ňom veľmi dlho, viac ako deväť mesiacov, a obsadili sme doň najlepších komediálnych hercov na Slovensku. Na pozadí jednej obyčajnej dediny sa rozohrávajú osudy neprehliadnuteľných postavičiek so svojským humorom, ktorý divákov určite osloví.

To je však len prvá z množstva noviniek, ktoré chystáme na budúci rok. Ďalšou je napríklad akvizičný seriál z produkcie BBC Traja mušketieri, ktorý prepožičal celej Markíze motto na budúci rok – Jeden za všetkých, všetci za jedného. Na jeseň sa diváci môžu tešiť na novú SuperStar s množstvom nových atraktívnych prvkov.

Je ťažké šéfovať slovenskej televízii, aj keď nepochádzate zo Slovenska?

Toto leto som precestoval Slovensko, navštívil som množstvo miest a dediniek, múzeí, hradov a zámkov, stretol som veľmi veľa ľudí a mnoho som sa vďaka nim o tejto krásnej krajine naučil. Keď som v práci a som riaditeľ televízie, som Slovák. Keď som doma, so svojou rodinou a s priateľmi, je to, samozrejme, inak.

Vyzerá to tak, že v septembri pôjde SuperStar proti Česko Slovensko má talent. Plánujete nasadiť spevácku šou priamo proti konkurencii alebo sa budete riadiť dohodou s Fremantle Media, ktorá nerada vidí dva svoje projekty priamo proti sebe?

V tejto chvíli je priskoro hovoriť o tom, kedy bude čo na jeseň nasadené v rámci programovej štruktúry. Teraz sa sústreďujeme na začiatok roka. Vo všeobecnosti však môžem povedať, že pri akýchkoľvek plánovaniach sa riadime tým, čo je dobré pre Markízu, a nie tým, čo rieši konkurencia.

V čom vidíte najväčšiu silu televízie v budúcom roku?

Najsilnejšou stránkou Markízy sú diváci. Ľudia, ktorí majú radi našu televíziu, jej programy, našich hercov a moderátorov. Značku televízie tvorí množstvo elementov – ponúkame spravodajstvo, seriály, reality šou, komediálne relácie, veľké šou aj menšie projekty, atraktívne zahraničné filmy a seriály, takže každý si u nás nájde to, čo má rád. Markíza je skutočne televízia pre celú rodinu.

Čítajte viac:

Ste spokojní s výkonmi noviniek, ktoré ste priniesli (Kredenc, Chlapi neplačú...)?

Nerozlišujeme medzi starými a novými formátmi. Kredenc je najnovší formát v rámci našej ponuky a stal sa z neho skutočný hit. Rovnako som však spokojný aj s Farmou, ktorú síce vysielame už piatu sezónu, ale vďaka úplne novému konceptu si dokázala získať ešte oveľa viac divákov, ako to bolo v predošlej sezóne. Či už sú to teda nové, alebo staršie formáty, stále musia byť atraktívne a neustále ich preto musíme zlepšovať.

V minulosti boli čísla sledovanosti vyššie ako dnes. V čom si myslíte, že je to dnes iné? Prečo kedysi dosahovali veľké šou share nad 40 percent a dnes je úspechom aj číslo okolo 30?

Ak sa pozriete na iné televízie v Európe, tak za úspech považujú podiel 15 alebo 18 percent. Sme preto naozaj veľmi radi, že Markíza so svojimi top programami dokáže prilákať viac ako 30 percent divákov. V porovnaní s inými krajinami je to teda mimoriadny úspech.

Ako plánujete tráviť Vianoce?

Budem veľa čítať, chystám sa lyžovať do hôr, aby som sa aspoň trošku dostal z pracovného kolotoča. Samozrejme, čaká ma aj kopa scenárov a budem pozerať materiály k budúcemu roku.

Aké sú vaše zvyky počas sviatkov?

Najskôr chodievam na dlhú prechádzku po zasneženej krajine, sviatočný večer strávim s rodinou a napokon idem na polnočnú omšu. Na druhý deň navštevujem rodičov, kde sa stretávam aj s bratom a so sestrou, takže jedna veľká rodina.

Trávite ich v Rakúsku alebo v zahraničí? (more, lyžovačka...)

V Rakúsku.

Ľutujete dnes s odstupom času, že ste prišli o Vila Rozborila?

Neobzeráme sa dozadu, vždy hľadíme vpred.

Ako plánujete posilniť nedeľné vysielanie, kde vás konkurencia poráža?

Pripravujeme jeden nový projekt, ale viac v tejto chvíli neprezradím. (úsmev)

Kto vám je v televízii najbližší? Zájdete s niekým po práci na kávu, pivo a podobne?

Sme skvelý tím, trávime spolu čas aj mimo televízie, ale vždy tam bude trochu odstup, šéf je vždy šéf. Napriek tomu je však u nás vynikajúca atmosféra a popri práci sa dokážeme aj nasmiať.

Plánujete nejaké novinky v oblasti športu? (Dajto už nebude vysielať F1)

Určite áno, ale záleží aj na ponuke, nenakupujeme za akúkoľvek cenu a zvažujeme, nakoľko je konkrétne podujatie pre divákov atraktívne. Sú roky, keď bude športu na našich obrazovkách viac, a roky, keď ho bude trochu menej. Nie sme typ stanice, ktorá by bola od športových prenosov závislá, na Dajto sa prioritne orientujeme na seriály, filmy, akčný žáner a komédie.

Viete, koľko stojí na Slovensku mlieko, chlieb, rožky?

Ceny sú veľmi podobné ako v Rakúsku. Vidím však aj to, že platy na Slovensku sú oveľa nižšie a mnoho rodín to má naozaj veľmi ťažké.