Ex farmárka Fridrichová skončila v mexickej nemocnici: Cestovné poistenie jej ZRUŠILI! Dôvod?
5. 4. 2024, 9:00 (aktualizované: 1. 6. 2024, 16:51)

Zdroj: Intagram Nikol Fridrichová
Nikol Fridrichová (36) patrila medzi najvýraznejšie tváre Farmy 12. A hoci po šou ju mnoho ľudí odsúdilo, získala si svoju komunitu ľudí , cca 87 tis. ľudí na Instagrame a vyše 94-tis na Tik Toku. Roky sa venuje charite, pomáha týraným ženám a robí rôzne zbierky pre sociálne slabších. V septembri si išla splniť cestovateľský sen, ktorý sa zmenil na boj o život!
Zdroj: archív Nikol Fridrichová
Zdroj: archív Nikol Fridrichová
Zdroj: archív Nikol Fridrichová
Galéria k článku
Nikol sa na výlet do Mexika mimoriadne tešila. ,,Odlietala som zdravá, s diagnózami, ktoré mám. Som presvedčená, že som ochorela v lietadle, v ktorom sme leteli 11 hodín, bola tam zapnutá 20-stupňová klimatizácia. Mala som tri vrstvy oblečenia. Problémy prišli na druhý deň po prílete. Začala som sa dusiť. Nevedela som dýchať, chrčala som,“ začína opis svojho príbehu Nikol s tým, že v deň odletu jej otec zo svojej karty zaplatil riadne cestovné poistenie v poisťovni, ktorá ponúka klientom top služby.
Zdroj: Instagram nikki_fridrich
Nikol Fridrichová - vysnívaná dovolenka sa zmenila na peklo.
,,Druhý deň večer po prílete nastali extrémne komplikácie, nedokázala som dýchať. Dala som si cez recepciu zavolať lekára na izbu, ktorý mi dal lieky za 316 dolárov a povedal, že by som mala ísť do nemocnice. Odporučil mi vraj najbezpečnejšiu nemocnicu pre Európanku a vyčíslil cestu so sanitkou a krátky pobyt na 15-tisíc dolárov. Z Mexika som sa do poisťovne nevedela dovolať. Po informácii, koľko by to stálo a neúspešných volaniach na poisťovňu, som sa rozplakala! Ráno som už nebola schopná dýchať, zalarmovala som ľudí, ktorých som tam poznala. Vybavili mi tlmočníčku a šoféra, ktorý ma odviezol do nemocnice. Už som, našťastie, komunikovala s ľuďmi, ktorí pracujú pre danú poisťovňu. Presne som ich informovala, do ktorej nemocnice idem, spojili sa s ňou, vypísala som tam všetko, čo bolo treba. Ležím v nemocnici na kyslíku, spravili mi CT a zrazu mi píše pán z poisťovne, že nevedia nájsť moju platbu!“ pokračuje Nikol. A to tri dni po tom, čo jej to otec zaplatil.
Zdroj: archív Nikol Fridrichová
Nikol v nemocnici v Mexiku.
,,Uprostred noci na Slovensku kontaktovali môjho otca a po niekoľkých hodinách mi lekár v nemocnici oznámil, že zatiaľ ma to stojí 2 900 dolárov. Ale že jediné, čo mi pomôže, sú infúzie, aby som tam zostala 24 hodín, ktoré však stoja 4,5-tisíca dolárov! Tie som však už nemala! A poisťovňa stále nevedela nájsť moju platbu. Tak prvú sumu som si vyplatila, dali mi antibiotiká a odišla som. Dôvod? Lebo som nemala na ďalšie zaplatenie!“ plače Nikol, pre ktorú nastalo peklo. ,,Víkend v hoteli som mala zadarmo, bola to spolupráca. Po víkende však všetci odleteli domov a ostala som tam sama s kolegom a musela som si predĺžiť pobyt. Onemela som, keď mi prišlo následné vyjadrenie, že zamietajú moje cestovné poistenie, keďže som nerešpektovala pokyny lekára a nezostala v nemocnici. To som si mala akože zaplatiť ďalších 4,5-tisíca??? Však to bola ich povinnosť! Na to si človek platí cestovné poistenie! Z pobočky poisťovne ma informovali, že nie som schopná letu a hľadajú náhradné možnosti, ako ma dostať na Slovensko. Potom kontaktovali nejakú zastupujúcu lekárku, ktorá ma v živote nevidela a namiesto toho, že mám chronickú astmu, im omylom povedala, že ide o akútnu astmu (čo im neskôr bolo písomne vysvetlené) a oni sa o mňa prestali starať. Očakávala som, že nájdu platbu a vrátia ma naspäť do nemocnice na infúzie!“ Namiesto toho jej však oznámili, že jej rušia cestovné poistenie a nemá na nič nárok.
Pokračovanie na ďalšej strane
Nikol nevedela, čo robiť. ,,Mexickí lekári mi povedali, že mam ísť okamžite domov, že sa to zhorší. Slovenskí lekári, že v žiadnom prípade! Bola to totálna bezmocnosť! Antibiotiká mi vôbec nezaberali. Celé dni som sa dusila!“ Nikol tak začala užívať lieky, ktoré jej predpísali v nemocnici s tým, že keď sa to zlepší, odletí domov. ,,Prišla však alergická reakcia! Začala mi opúchať polovica tváre. Na ďalší deň bol ten opuch už obrovský! Vyzerala som ako Quasimodo. Okamžite som to poslala poisťovni, ako vyzerám, čo mám robiť. Ich vyjadrenie bolo, že mám vyradiť všetky antibiotiká a mám si ísť kúpiť lieky na alergiu do lekárne,“ rozpráva. Keď sa ich opýtala, prečo ju odbíjajú slovami, aby si išla kúpiť len lieky, bolo jej povedané, že jej cestovné poistenie zrušili, pretože podľa zastupujúcej lekárky nemá chronickú, ale akútnu astmu.

Zdroj: archív Nikol Fridrichová
Zdroj: archív Nikol Fridrichová
Takto Nikol opuchla.
,,Následne sme sa dovolali mojej obvodnej lekárke, ktorá im napísala, že som sledovaná u pneumológa, že mám roky astmu a že je to chronické, dala im vyjadrenie a ani to nestačilo, aby mi cestovné poistenie obnovili!“ rozhorčuje sa. Stav sa jej zhoršoval a okrem toho, že chrčala a nedokázala dýchať, bola opuchnutá ako balón a nedokázala už ani artikulovať. ,,Cestovné poistenie mi neuznali, neostávalo mi nič iné, ako letieť domov. V deň odletu lekárka, ktorá spolupracuje s danou poisťovňou, napísala, že som spôsobilá letieť. Napriek tomu, že som opúchala čoraz viac. Ja som netušila, čo mi hrozí. Bála som sa, že zomriem!“ vraví. Keď ju videli na letisku, letiskový lekár ostal zhrozený, ako mohol lekár zo Slovenska rozhodnúť, že je schopná letu. ,,Tep srdca som mala 146. S takým kašľom sa ma ľudia stránili, na mexickom letisku ma dali na vozík a odviezli do lietadla. Cudzí ľudia mi pomáhali. Keby sa mi niečo nad Atlantikom stalo, bol by so mnou koniec!“ plače Nikol. Prestup mala v Paríži, kde v odletovej hale ležala na zemi šesť hodín. Vo Viedni ju už čakal otec a okamžite ju odviezol na Kramáre, kde ju v akútnom stave hospitalizovali.
Zdroj: archív Nikol Fridrichová
Nikol otec po prílete okamžite previezol na Kramáre.
,,Tam ma okamžite brali na kyslík, infúzie a až potom som zistila, že mi hrozila sepsa, embólia, CRP som mala 274, a keď mi povedali, že som mohla dostať anafylaktický šok a umrieť, skoro som skolabovala. Čo by povedali mojej rodine??? Mali ma informovať, čo sa mi môže stať. Vybrali by sme životné úspory a zaplatila by som si tých lekárov a v živote by som do lietadla nesadla!“ dodáva Nikol, ktorá doteraz od poisťovne nedostala ospravedlnenie a ani cent. ,,Riešim to od septembra. Poslali mi mail, chceli odo mňa výpis zo zdravotnej karty, trojmesačný výpis zo zdravotnej poisťovne, kde som bola ubytovaná, výpisy z kariet... Niekoľkokrát odo mňa žiadali tie isté dokumenty, ktoré som im niekoľkokrát opakovane dodala už od septembra. Prišiel mi strohý mail, v novembri som im doniesla odkopírované lekárske správy, tie sa stratili, v januári ich pýtali zase, vo februári mi napísali, že neakceptujú kópie a musím doniesť originály. Tie mi zobrali a do dnešného dňa nič,“ dodáva.
My sme okamžite kontaktovali kompetentné osoby spomínanej poisťovni. V telefonáte nám povedali, že im máme napísať mail, čo sme aj spravili. Do uzávierky nám však stanovisko neprišlo. Meno lekárky, ktorá vystavila Nikol papier, že je spôsobilá letieť, nám však nikto pre ochranu osobných údajov neposkytol.
Prečítajte si tiež:
- Kmotríková prerába vilu na Strmých vŕškoch: Drsná hádka s majstrom, naložil jej ako nikto FOTO
- Poníženie herečky Judit Pecháček: Vraj mám strašné zuby. Lekári si na zákrok netrúfajú
- Renáta Názlerová zhodila 25 kíl, pritom cez víkendy vypeká ostošesť. Čo je toto za diéta?
- Herečka Regina Rázlová o páde na dno a väzbe: Skončila som ako bufetárka. Slová o sviniaroch