Známy organizátor protestov poľnohospodárov: Ako primátor sa vybral hľadať investorov do Číny!
30. 5. 2025, 10:45 (aktualizované: 2. 6. 2025, 11:53)

Zdroj: FB Patrik Magdoško
Známy farmár, aktivista a organizátor protestov je už tretí rok vo funkcii primátora Strážskeho. A tak ako bol zapálený pri svojich predchádzajúcich aktivitách, zanietenosť ukazuje ako aj prvý muž mesta. Teraz sa vrátil z Číny, kde bol hľadať investorov do mesta a regiónu. Vyzerá to tak, že bol úspešný!

Zdroj: FB Patrik Magdoško

Zdroj: FB Patrik Magdoško

Zdroj: Jaroslav Novák
Galéria k článku
Slovenská verejnosť si známeho farmára Patrika Magdoška pamätá ešte z protestov či z jeho päťdňovej jazdy na koni cez celú republiku z východu do Bratislavy. Ale aj predvolebnej kampane či keď ako líder protestu organizoval cestu poľnohospodárov do hlavného mesta, kam prišlo do 140 strojov, z toho vyše 100 traktorov. Vravel, že jeho úmyslom je presadzovanie záujmov malých a stredných farmárov. Jeho aktivizmus vyvrcholil pred tromi rokmi, keď úspešne kandidoval za primátora Strážskeho.

Pred niekoľkými dňami sa vybral na pracovnú cesta do Číny. Spolu s mestskými poslancami. Aký na to mali dôvod? Záujem vybudovať v hornozemplínskom regióne závod zameraný na chemickú výrobu. "Prebehli prvé rokovania, ktoré sa konali u nás na úrade za účasti spoločnosti Fecupral. Ďalším krokom bola návšteva samotnej firmy, kde sme si dôkladne prezreli ich prevádzku zaoberajúcu sa recykláciou odpadov a oboznámili sme sa so zámerom vybudovať závod v našom katastri – konkrétne hydrometalurgickú prevádzku. Použité by mali byť najmodernejšie technológie, pričom obdobný závod funguje už v Číne,” informoval Magdoško.

Zdroj: TASR
A preto sa spolu s ďalšími zástupcami samosprávy vybrali do Ázie pozrieť si závod na hydrometalurgické spracovanie na vlastné oči a rokovať s ďalšími potenciálnymi investormi v Číne, ktorí by mali záujem investovať v Európe.
Po dlhom lete z Budapešti a pristátí na letisku v Šanghaji cestovali dve hodiny autobusom do mesta Changxing. Slovenská delegácia tam absolvovala návštevy závodov zameraných na výrobu elektrobatérií aj spoločný brífing s viacerými investičnými skupinami. Nasledujúci deň po 7-hodinovej ceste autobusom aj závod na hydrometalurgické spracovanie. "Prísne bezpečnostné kontroly pri vstupe naznačovali, že vstupujeme do významného technologického komplexu. Nachádza sa tu viacero závodov z chemického priemyslu – povedzme, čínske „Chemko“, len päťkrát väčšie,” opísal Magdoško. Zaujalo ho tamojšia technologická vyspelosť, čistota procesu ťažby a recyklácie kovov, bezpečnostné štandardy a aj to, že celá výstavba podniku trvala iba 1,5 roka.

Zdroj: X.com/stevedolinsky/status/1859597129251000627
Magdoško absolvoval v Číne aj rokovaniami so zástupcami Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO), stretnutia s potenciálnymi investormi, navštívil inštitút venujúci sa výskumu novej generácie solárnych panelov. Vraví, že rokoval s výrobcami autobusov, kuchynských liniek, smart autobusových zastávok, zástupcami univerzity zameranej na ťažbu nerastov, technologickými firmami. “Dovolenka, či šialená jazda po Číne? Za mňa obrovská vďaka všetkým poslancom, ktorí sa tejto cesty zúčastnili a obetovali svoj čas. Viem, že viacerí by sa radi pridali, no pracovné povinnosti či strach z lietania rozhodli inak. Chápem,” zamýšľal sa.
Aký je výsledok cesty Strážčanov do Číny. Čítajte na ďalšej strane >>>
Strana
1/2