Reklama

Nový železničný grafikon: Najväčšie zmeny a pozor, ak cestujete do zahraničia!

Reklama

V nedeľu 15. decembra sa už tradične mení cestovný poriadok vlakov - nielen u nás, ale aj v krajinách Európy. Slovenský aktualizovaný grafikon prináša nové priame spojenia na domácich i zahraničných tratiach.

Cieľom nového grafikonu vlakovej dopravy (GVD) je aj zvýšenie efektívnosti a komfortu cestujúcich. Vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú jazdiť v nových časoch a zvýšia svoj počet i frekvenciu jazdy.

Od 15. decembra bude denne až o viac ako 70 nových spojov, čím sa zvýši ponuka na približne 1 800 vlakov denne,“ potvrdil Peter Helexa, generálny riaditeľ ZSSK. Nový grafikon podľa neho zohľadňuje pripomienky samospráv a cestujúcich. Snažili sme sa vytvoriť grafikon, ktorý je praktický, efektívny a zároveň šetrný k životnému prostrediu,“ pokračoval.

Zdroj: ZSSK

V nedeľu 15. decembra sa opäť mení cestovný poriadok vlakov.

Pre pasažierov sa usilovali zaistiť pohodlné a spoľahlivé cestovanie, aby pre nich boli trasy a prípoje, čo možno najvyhovujúcejšie. „Veríme, že tieto zmeny pocítia naši cestujúci vo forme kratších jázd a lepšej nadväznosti spojov,“ vyslovil želanie Helexa.

Nové cestovné poriadky sa menia aj v ďalších európskych krajinách. Takže ak sa chystáte do cudziny, skontrolujte si, či sa nezmenilo vaše obľúbené spojenie.

Z Bratislavy do Košíc sa dá ísť každú hodinu

Prvýkrát v histórii Slovenska budú na trase medzi Bratislavou a Košicami vlaky odchádzať každú hodinu. Z Bratislavy pôjde prvý vlak o 3.27 h. a posledný o 18.27 h., zatiaľ čo z Košíc sa prvý vlak vydá na cestu o 4.07 h. a posledný o 19.07 h. Počet diaľkových vlakov stúpne z 22 na 32, pričom 4 budú zrýchlené. Tie zvládnu trasu, ak teda nebudú meškať, za 4 hodiny a 59 minút.

Zdroj: ZSSK

Medzi Bratislavou a Košicami budú vlaky odchádzať každú hodinu.

Súpravy budú mať pre nižšiu preplnenosť viac vozňov a ponúknu cestujúcim maximálny komfort aj vďaka povinným miestenkám. Pasažieri môžu využiť aj reštauračné služby a vo všetkých spojoch bude platiť možnosť bezplatnej prepravy pre študentov a dôchodcov.

Aké pribudli nové priame spojenia, čítajte na ďalšej strane >>>

Nové priame vlakové spojenia

Cestujúci sa konečne dočkali aj priamej linky medzi Bratislavou a Nitrou, ktorá potrvá 1 hodinu a 37 minút. Denne bude premávať 18 vlakov a zastavia aj v Hlohovci, Trnave a v Pezinku. ZSSK na južnej trase Košice – Lučenec – Zvolen zavádza dvojhodinovú frekvenciu vlakov a posilňuje aj spoje z Prievidze do Bratislavy.

Zdroj: ZSSK

ZSSK pridáva aj naprieč celým Slovenskom desiatky vlakov denne.

Na linke Bratislava – Praha pribudnú dva nové ranné a nočné EuroCity vlaky. Po ukončení výluky v Marcheggu, niekedy v polovici roka 2025, pribudne aj 12 nových spojení na linke Bratislava – Viedeň. Lepšie prepojenie bude aj s Ukrajinou. Na trase Košice – Čop pribudnú nové vlaky s priamymi vozňami do a z Bratislavy. V Čope môžu cestujúci prestúpiť na vlak Ukrajinských Železníc do Kyjeva.

ZSSK pridáva aj naprieč celým Slovenskom desiatky vlakov denne. Cieľom bolo zahustiť dopravu do hodinového taktu. Hodinové spoje medzi Banskou Bystricou a Zvolenom budú premávať aj cez víkendy. Košice sa lepšie prepoja s Prešovom, Popradom či Lipanmi, pričom cestujúci z východného Slovenska budú mať prípoje na diaľkové vlaky do Bratislavy.

Zdroj: Miro Lisál

Počas zimnej a letnej sezóny budú každý deň premávať vlaky do Slovenského raja.

Počas zimnej a letnej sezóny budú každý deň premávať vlaky do Slovenského raja na linke Banská Bystrica – Margecany. Z Trnavy sa cestujúci bez prestupu dostanú aj priamo do Kútov a do Galanty budú môcť počas pracovných dní cestovať každú hodinu. Viac vlakov bude jazdiť aj medzi Žilinou a Trenčínom a Liptovským Mikulášom a Vrútkami.

Kvôli prebiehajúcej modernizácií tratí budú výluky na linkách Žilina – Rajec, Nová Baňa – Hronský Beňadik či Bánovce nad Ondavou – Humenné. Cestujúci tu ešte čaká náhradná autobusová doprava.

Autor článku

"Odkedy som sa naučil písať a čítať, odvtedy píšem a čítam. Kedysi som písal o všetkom, čo bolo zaujímavé, dnes píšem hlavne o ľuďoch a ich životných príbehoch. Najkrajšie, najzaujímavejšie, ale i veľmi smutné príbehy vie naozaj napísať len život."