Reklama

Umelecký svet v slzách: Navždy nás opustil náš významný režisér, podpísal sa pod mnohé programy

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:16
Remaining Time 0:16
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Umelecký svet v slzách: Navždy nás opustil náš významný režisér, podpísal sa pod mnohé programy
    Zdroj: min
    Reklama

    Svet kultúry a televízie zasiahla mimoriadne smutná správa. Vo veku nedožitých 85 rokov nás navždy opustil slovenský režisér, scenárista, hudobný redaktor a dramaturg Pavol Fükö. V Československej a neskôr Slovenskej televízii pracoval takmer štyri desaťročia.

    Smutnú správu zverejnil portál rtvs.sk. Pavol Fükö tvoril v čase zlatej éry Slovenskej televízie, keď vznikali mnohé zábavné relácie. Podpísal sa pod mnohé hudobné, zábavné, duchovné a dokumentárne programy. Poznáme ho z hudobných a zábavných formátov ako boli Melodické kontrasty (1982), Fašiangová veselica (1984), Štefanská veselica (1985), Bál s Malokarpatskou kapelou (1987), ale aj Dobrý večer, pokoj stály (1989), Betlehemský večný salaš (1991), Zahrajte mi takúto (1996), A teraz tú moju (1997).

    Zdroj: Facebook/Pavol Fükö

    Svet kultúry a televízie zasiahla mimoriadne smutná správa. Vo veku nedožitých 85 rokov nás navždy opustil slovenský režisér, scenárista, hudobný redaktor a dramaturg Pavol Fükö. V Československej a neskôr Slovenskej televízii pracoval takmer štyri desaťročia.

    Réžijne sa Pavol Fükö podpísal pod televízny film Ján Pavol II. v Bratislave, ktorý vznikol hneď po nežnej revolúcii v roku 1990. Pre televíziu režíroval aj Sviatočný koncert v roku 1994 a pripravil dokumentárny seriál Dejiny európskej hudby (1998). V posledných rokoch na dôchodku sa venoval písaniu kníh, v ktorých reflektoval svoje životné postoje a spomienky na televíznu tvorbu. Zmapoval rôzne udalosti a historky z prostredia Slovenskej televizie, kde opísal televízne zákulisie s rozličnými postavami a postavičkami.

    Prečítajte si aj: