„Mnohí kupujú pomaranče, pretože si myslia, že obsahujú dostatočné množstvo vitamínu C na celý deň, ale na Slovensku máme aj plody oveľa bohatšie na vitamín C, ako citrusy,“ hovorí výživová poradkyňa Erika Krencsanová z efresh.sk  Podľa nej by sme teraz mali svoju imunitu posilňovať hlavne týmito potravinami:

Paprika 

Paprika má viac céčka ako citrusy.
Paprika má viac céčka ako citrusy.
Zdroj: Profimedia

Či už červená, žltá alebo zelená, paprika obsahuje až trikrát viac vitamínu C ako pomaranče.

 

Brokolica

Pravidelne si servírujte čerstvý špenát, brokolicu, avokádo, uhorky, kivi či hrášok.
Pravidelne si servírujte čerstvý špenát, brokolicu, avokádo, uhorky, kivi či hrášok.
Zdroj: Shutterstock

Brokolica je hotový zdroj vitamínov A, C, E, antioxidantov a vlákniny. Obsahuje aj chróm, ktorý reguluje hladinu glukózy v krvi, znižuje cholesterol a pomáha odbúravať tukové tkanivo.

Cesnak

.
Zdroj: Pixabay


Je nevyhnutný pre naše zdravie. Schopnosti cesnaku zvyšovať imunitu pochádzajú z vysokej koncentrácie alicínu, ktorý má antibakteriálne a protiplesňové účinky. Navyše znižuje ukladanie tuku v cievnych stenách.

Zázvor

Najchutnejší je ako čaj.
Najchutnejší je ako čaj.
Zdroj: Shutterstock

Má protizápalové účinky, je bohatý na vitamíny A, C, B a minerálne látky ako vápnik, fosfor, železo, draslík, sodík a horčík. Doprajte si ho ako čaj. Stačí ho  postrúhať a zaliať horúcou vodou.

Špenát

Špenát je bohatý na vitamín Caj betakarotén.
Špenát je bohatý na vitamín Caj betakarotén.
Zdroj: Shutterstock

Je bohatý na vitamín C a nabitý antioxidantmi a betakaroténom. Najzdravší je, keď sa varí čo najkratšie.

Ďalšie zdravé dobroty na nasledujúcej strane. >>