Pobyt a pohyb na čerstvom vzduchu odporúča aj psychoterapeut Martin Zikmund. „Je to nielen príjemné spestrenie súčasných dní, ale je  vedecky overené, že to naše telo aj hlava potrebujú,“ zdôrazňuje odborník a ponúka tri vedecké dôvody, prečo ísť von.

1. Pobyt na slnku je extrémne dôležitý pre psychiku  

Slnko nám poskytuje serotonín, tak sa mu oddajte podobne ako Gwyneth Paltrow a Brad Falchuk. Je celkom jedno kde.
Slnko nám poskytuje serotonín, tak sa mu oddajte podobne ako Gwyneth Paltrow a Brad Falchuk. Je celkom jedno kde.
Zdroj: archív

Za slnečného počasia sa pri dopade UV žiarenia na pokožku zvyšuje hladina serotonínu, čo je látka podstatná pre psychickú pohodu. Využite voľné dni na pobyt na slniečku.

2. Fyzická aktivita na vzduchu

Takáto prechádzka je dobrou prevenciou depresie.
Takáto prechádzka je dobrou prevenciou depresie.
Zdroj: lčel

Akákoľvek „rozumná“ fyzická aktivita, najlepšie precházka, preukázateľne funguje ako prevencia depresie. Ak navyše vyrazíte do lesa, môžete sa tešiť  z benefitov aktivity, ktorá sa v Japonsku nazýva shinrin-yoku, teda kúpanie v lese.

V tejto kráse vám bude hneď lepšie!

Japonskí vedci zistili, že precházky lesom, vďaka pôsobeniu niekoľkých rôznych faktorov, aktivujú parasympatický nervový systém, čo vedie k celkovému ukľudneniu organizmu, a teda úľavy od depresií a úzkostí a tiež k posIlneniu imunity.

3. Pocit slobody

Pri home office potrebuje občas aj vyjsť na vzduch. Zlepší to aj vašu výkonnosť.
Pri home office potrebuje občas aj vyjsť na vzduch. Zlepší to aj vašu výkonnosť.
Zdroj: Shutterstock

Pohyb vo voľnom priestore vedie k symbolickému „navráteniu stratenej slobody“, ktorú môžu niektorí pociťovať pri nútenom pobyte doma, napríklad aj pri home office.