Reklama

Toto by ste od známej firmy nečakali! Poslala DARČEK Igorovi MATOVIČOVI: Aha, ČO S NÍM UROBIL!

Premiér Igor Matovič dostal od novej firmy užitočný darček.

Zdroj: Pavol Zachar

Reklama

Dávid Gavaľa sa koronakríze nedal. Keď už nemohol voziť turistov k moru, svoju úspešnú cestovnú kanceláriu okamžite premenil na inú prosperujúcu firmu. Pozrite sa, ako to urobil! Dokonca obdaroval aj premiéra Matoviča a potešil ľudí na Úrade vlády!

Mohol vyplakávať a čakať na podporu štátu, on sa však rozhodol konať! Pandémia koronavírusu úplne otočila obchodné smerovanie majiteľa cestovnej kancelárie CK DAKA Dávida Gavaľu. Namiesto vozenia klientov k moru začal šiť rúška.

Nový biznis má úspech. Dnes pre Dávida Gavaľu pracuje vyše 40 ľudí. Denne vyprodukujú okolo 5 000 rúšok.

Zdroj: MICHAL SMRČOK

Cestovná kancelária z Hamuliakova po vypuknutí hospodárskej krízy spôsobenej šírením koronavírusu zareagovala na potreby trhu a začala s výrobou ochranných rúšok. Najpopulárnejšími sa stali tie s vyšívaným znakom Slovenskej republiky. Darovali ich aj premiérovi Igorovi Matovičovi k meninám.

Dávida k tomuto kroku prinútilahospodárska a ekonomická situácia. „Cestovný ruch je momentálne na kolenách, žiadne nové objednávky na zájazdy nám neprišli už jeden aj pol mesiaca. Situácia sa zhoršovala a my sme už nemali z čoho žiť, na prevádzkach sme neriešili nič iné iba storná. Boli sme na tom až tak zle, že sme rozmýšľali nad krachom,“ prezradil Dávid Gavaľa.

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Ako sa správne starať o rúško? Riaďte sa týmito tipmi a predíďte tak problémom s pleťou
    Zdroj: mh

     

    Uvedomoval si, že ak chce podnik zachrániť, musí konať. „Nápad som dostal v piatok 13. marca. Hneď druhý deň som kúpil desať šijacích strojov a cestovnú kanceláriu pretvoril na dielňu,“ spomína majiteľ cestovky.

    Priznáva, že o šití rúšok skoro nič nevedel. „Vedel som len to, že je ich nedostatok,“ priznal úprimne.

    Zdroj: MICHAL SMRČOK

    Zamestnancov cestovnej kancelárie neprepustil ale preškolil na krajíčírov.

    Pôvodných zamestnancov neprepustil, ale preškolil. „Od začiatku s nami pracovali dve profesionálne krajčírky - jedna bola dokonca moja svokra. Na krajčírky sme prekvalifikovali aj sprievodkyne a personál, ktorý komunikoval so zákazníkmi cez telefón. Všetci síce teraz pracujú v úplne inom odvetví, no sú radi, že neprišli o prácu,“ pokračuje Dávid.

    Malá dielnička sa postupne rozrástla a dnes dokáže so štyridsiatimi zamestnancami vyprodukovať denne aj 5 000 rúšok. „Pracujeme 24 hodín na dve smeny. Prvá je denná, kedy pracujú pôvodní zamestnanci a potom je nočná, počas ktorej pracujú ľudia, ktorí nás prišli žiadať o robotu a vedeli sme im ju poskytnúť,“ vysvetľuje Gavaľa.

    Zdroj: MICHAL SMRČOK

    Zamestnanci síce robia niečo úplne iné, ako to na čo boli zvyknutí. Sú však radi, že neprišli o prácu.

    Ako sa nový biznis vyvíjal, čítajte na ďalšej strane.

    Trh a potreby sa časom menili. „Začali sme tak, že sme šili rúška z mixu materiálu, aký sme mali, lebo aj toho bol nedostatok. Obehali sme všetky galantérie na Slovensku a žiadna vtedy nemala materiál. Neskôr sa už však trh vyvinul tak, že sme vedeli kúpiť dostatok látky na to, aby naše rúška boli urobené z jednotného materiálu,“ pokračuje šéf cestovky.

    Postupne pribúdali aj nové nápady, ako rúška oživiť. „Všimli sme si, že politici nosili rúška so štátnym znakom. Ten však mali iba nažehlený, tak sme sa rozhodli spraviť také isté rúška, ale kvalitnejšie. Vymysleli sme spôsob vyšívania priamo do látky. To znamená, že látka ešte pred tým, ako sa z nej šijú rúška, ide na vyšitie vzoru, čo dodáva rúšku luxusnejší dojem,“ vysvetľuje Dávid.

    Zdroj: MICHAL SMRČOK

    Na rúška začali vyšívať vzory.

    Vlajočky na výrobky vyšíva spoločnosť Perfecta. „Dávidove rúška som našla na instagrame, kontaktovala som ho, či nemá záujem o naše výšivky. Prikývol a tak sa začala spolupráca,“ prezradila majiteľka firmy Perfecta vyšívanie pani Zuzana.

    Spolupráca jej zachránila podnik. „Momentálne pracujeme len pre Dávida a jedného ďalšieho klienta,“ dodala.

    Paradoxne, naživo sa ešte nestretli. „Komunikujeme iba cez mail. Mrzí ma to, ale dúfam, že keď sa všetko upokojí, tak si osobne poďakujeme za vzájomnú spoluprácu,“ dodala pani Zuzana.

    Zdroj: MICHAL SMRČOK

    Cestovná kancelária DAKA z Hamuliakova po vypuknutí hospodárskej krízy spôsobenej šírením nákazy novým vírusom SARS-CoV-2 zareagovala na potreby trhu a začala s výrobou ochranných rúšok. Najpopulárnejším produktom sa stali rúška s vyšívaným znakom Slovenskej republiky. Tie podarovali aj premiérovi Igorovi Matovičovi k jeho nedávnym meninám.

     

    O pár týždňov prišli Dávidovi aj veľké zákazky. „Jedna poisťovňa  u nás urobila objednávku za 5 000 eur. Okrem väčších zákaziek zo slovenského trhu sme sa však dostali už aj na český trh a plánujeme ísť aj na rakúsky, nemecký a švajčiarsky,“ prezrádza majiteľ svoje plány.

    Ako vidí cestovný ruch v lete a či nosí jeho rúška aj premiér Matovič čítajte na ďalšej strane.

    Rúška darovali aj premiérovi. „Cez veľkonočné sviatky oslavoval meniny, tak sme sa mu rozhodli darovať 20 rúšok so štátnym znakom. Žiaľ, doteraz si ich nedal. Aj sme mu písali na sociálnych sieťach, ale pravdepodobne nemal čas odpovedať,“ smeje sa Dávid.

    Niekoho na úrade vlády predsa len potešili. „Tetušky, ktorým sme rúška priniesli, aby ich odovzdali premiérovi, sa posťažovali, že im nikto nič nedá. Na druhý deň sme na úrad poslali špeciálnu zásielku, len pre nich,“ dodal šéf cestovky.

    Zdroj: MICHAL SMRČOK

    Řúškam sa darí, David sa však bojí, že cestovný ruch bude na tom zle.

    S tohtoročnou turistickou sezónou to Dávid už tak ružovo nevidí. „Môj osobný predpoklad je, že tento rok nebude letná sezóna ani zďaleka taká, aké poznáme. Možno sa bude dať ísť len do Chorvátska, no aj to sa ľudia budú báť,“ priznal sám obavy.

    Na rozbeh cestovnej kancelárie však plány má. „Určite začneme robiť viac zájazdov po Slovensku a okolí, ktorých sme predtým mali minimum. Už nás začali aj oslovovať hotely, ktoré tiež vedia, že zahraniční turisti ich navštevovať nebudú a tak sa zameriavajú na tých slovenských. Neskôr by sme rozšírili ponuku do najbližších susedných krajín, ale napríklad také Turecko tento rok nevidím reálne,“ tvrdí Dávid Gavaľa.

    Anketa

    Pôjdete tento rok na dovolenku?

    Prečítajte si tiež: