Skončí výnimočná Čiernohronská železnica? Je bez peňazí, pomôže jediné
31. 1. 2025, 15:20

Bílek tiež spomína, že namiesto ochrany dráhy vo verejnom záujme vykonáva Dopravný úrad na železničke odvtedy opakované pomerne grandiózne hĺbkové kontroly.
Hovorkyňa rezortu dopravy Petra Poláčiková sa vyjadrila, že "aktuálne je toto konanie stále prerušené, a to až do ukončenia konania Pamiatkového úradu SR o vyhlásení za národnú kultúrnu pamiatku. Ukončenie pamiatkového konania je potrebné pre ďalšie procesné postupy. Na rozhodnutie o prerušení podala Generálna prokuratúra SR na Správny súd v Bratislave všeobecnú správnu žalobu," uviedla.
Aj napriek tomu, že železnička postupne vyhrala sedem súdov, situácia spôsobila pokles návštevnosti. „Ľudia sa pýtajú, či im niečo nehrozí, keď čítajú o našich problémoch. Strach ich odrádza,“ priznáva Bílek.
Kalamita a zákaz vstupu do lesa
Ranu železničke zasadila aj kalamita v okolí Čierneho Balogu, ktorá spôsobila uzavretie Vydrovej doliny – hlavnej turistickej atrakcie. „Lesníci dolinu natvrdo uzavreli a návštevníci úplne prestali chodiť. Až v strede sezóny sme museli robiť veľkú kampaň, aby sme ich nalákali späť,“ hovorí Bílek.
Výsledkom bol pokles návštevnosti na polovicu a finančné rezervy vyčerpané na právne spory a prevádzku. „Dnes už nemáme ani na elektrinu,“ dodáva Bílek s tým, že bez pomoci môže železnička skončiť ako mŕtve múzeum.