Reklama

Podiel slovenských potravín v ponuke Lidla rastie: Slováci si potrpia na domáce produkty

Lidl ponúka veľké množstvo slovenských potravín, čo zákazníci oceňujú.

Zdroj: IVAN CANIGA

Reklama

Potraviny chceme slovenské, čerstvé a kvalitné! Také sú čoraz častejšie nároky slovenských zákazníkov. Obľúbený diskontný reťazec Lidl však ponúka potravinové produkty slovenskej výroby už dlhší čas a neustále rozširuje ponuku. A zákazníci to aj oceňujú.

Ako zákazníci si potrpíme na čerstvé a kvalitné slovenské potraviny. Pretože vieme, odkiaľ pochádzajú, oceňujeme aj poctivý spôsob prípravy potravín slovenskými producentmi. Diskontný reťazec Lidl si to uvedomuje, a preto majú slovenské výrobky pevné miesto v jeho predajniach.

Zdroj: Lidl

Lidl ponúka stále viac slovenských potravín.

A nielen to! Podiel slovenských produktov v stálom sortimente reťazca dlhodobo rastie. Aktuálne dosahuje už 40 %! Stúpajúci trend má i hodnota spolupráce s domácimi dodávateľmi, ktorým Lidl zaplatil v roku 2024 viac ako 640 miliónov eur, pričom tovar za 540 miliónov eur skončil na pultoch slovenských predajní diskontu.

„Tešíme sa z pozitívneho vývoja v prospech slovenských dodávateľov, naším cieľom je ďalej rozširovať spoluprácu s nimi. Mnohí z našich lokálnych dodávateľov dodávajú výrobky do viacerých európskych krajín, kde Lidl pôsobí,” povedala Justyna Siekanko, konateľka Lidla pre rezort nákupu.

Zdroj: archív

Justyna Siekanko, konateľka Lidla pre rezort nákupu, hovorí o obojstranne prospešnej spolupráci so slovenskými dodávateľmi.

„Spoluprácu vnímam ako obchodný dialóg, v ktorom sa obe strany navzájom učia. Preto sa s dodávateľmi pravidelne stretávame, organizujeme workshopy, školíme ich, vymieňame si novinky a osvedčené postupy aj z iných krajín. Vďaka tomu môžeme spolu ponúknuť zákazníkom tie najlepšie výrobky,“ vysvetlila.

Podporujú slovenských dodávateľov

Podpora slovenských dodávateľov je pre Lidl kľúčová. Vďaka férovej spolupráci môžu domáci dodávatelia inovovať, skvalitňovať výrobu a používať najmodernejšie technológie. Spolupráca Lidla s lokálnymi producentmi podporuje aj rozvoj regiónov a chráni tradičné výrobné postupy.

Slovenskí dodávatelia inkasujú za svoje produkty v Lidli každoročne stovky miliónov eur. Počas uplynulého roka zákazníci v Lidli kupovali tovar takmer od troch stoviek domácich dodávateľov. Od príchodu na Slovensko pred 20 rokmi diskont spolupracoval so stovkami slovenských producentov.

Zdroj: IVAN CANIGA

Diskont Lidl zvyšuje podiel slovenských potravín vo svojej ponuke.

Diskontný reťazec sa snaží spoluprácu so slovenskými dodávateľmi prehlbovať viacerými aktivitami. Pri príležitosti vlaňajšieho 20. výročia Lidla na Slovensku zorganizoval špeciálnu konferenciu pre dodávateľov, ktorá nadviazala na strategický dialóg Lidl deň s dodávateľmi. V minulých rokoch pre domácich potravinárov organizoval tzv. Lidl Akadémiu, kde sa zástupcovia diskontu stretávali s dodávateľmi z vybraných tovarových skupín.

Spokojní sú aj dodávatelia

Dodávatelia si spoluprácu s Lidlom pochvaľujú. „Najmä vďaka stabilnému partnerovi, akým Lidl pre nás je, vieme realizovať projekty zamerané na inováciu pekárenskej výroby, strojového parku a spoločne realizovať vývoj, na ktorom aktívne pracujeme,“ povedala Andrea Želiezková, marketingová riaditeľka pekárenskej spoločnosti Dobrota.

Podobne hovorí aj Juraj Mačaj, predseda predstavenstva Zeleninárska: „Aj na podnet Lidla sme investovali do novej prevádzky baliarne koreňovej zeleniny. Hlavne vďaka tejto investícii a spolupráci s lokálnymi zákazníkmi sa nám podarilo rozšíriť produkciu mrkvy, petržlenu a zeleru, pričom postupne smerujeme k úplnej sebestačnosti. Okrem toho sú potraviny slovenských poľnohospodárov v obchodoch čoraz žiadanejšie.“

Zdroj: archív

Juraj Mačaj, predseda predstavenstva Zeleninárska, si spoluprácu s Lidlom takisto pochvaľuje.

Spoluprácu s reťazcom pozitívne hodnotí i majiteľ Agro Tomášová Peter Molnár: „Je výborná a pre nás dôležitá. Priniesla nám stabilitu v produkcii aj v cenách. O spoluprácu sme sa snažili my, lebo Lidl považujeme za symbol čerstvosti.“

Diskont vyváža slovenské potraviny aj do sveta

Lidl slovenským dodávateľom otvára aj pomyselné dvere do sveta. Už roky im totiž pomáha umiestniť ich tovar aj do svojich predajní v zahraničí.

Zdroj: Lidl

Lidl ponúka domáce potraviny vo svojich predajniach na Slovensku, ale aj v tých, ktoré má v zahraničí.

Napríklad syr camembert putuje do Česka, chladené salámy do Maďarska, nátierky do Rumunska, kuchynské utierky do Poľska, syr Rival do Bulharska, slivovica do Veľkej Británie. A tofu zo Slovenska nájdu zákazníci až v 24 európskych krajinách.

V minulom roku svoj tovar do zahraničných predajní Lidla exportovalo 84 domácich producentov celkovo do 28 krajín a dokonca v rekordnej hodnote 101 miliónov eur. Táto suma predstavuje viac ako 2 percentá z celkového ročného exportu agropotravinárskych výrobkov zo Slovenska.

Výzva potravinárom

Lidl neustále oslovuje slovenských dodávateľov. Okrem pravidelne organizovaných podujatí komunikuje reťazec aj výzvu určenú domácim potravinárom. Formulár je dostupný na webe: https://www.lidl.sk/c/slovenski-dodavatelia/s10009143 alebo cez priložený QR kód.

Zdroj: red

Výzva potravinárom od diskontu Lidl.