Reklama

Obrovský ÚSPECH: Tereza (28) spolupracuje na filme s Bradom Pittom, známa mama je na ňu hrdá!

Reklama

Je mladá, krásna a mimoriadne úspešná! Sympatická Nitrianka Tereza Hudáková (28), ktorá už dlhodobo žije v Londýne, v súčasnosti spolupracuje na ďalšom významnom filme. Naposledy to bola snímka Napoleon, tentoraz ide o akčnú drámu s Bradom Pittom!

O veľkom úspechu opäť raz môže hovoriť talentovaná umelkyňa Tereza Hudáková z Nitry! Tá sa aktuálne aj so svojím grafickým tímom podieľa na realizácii nového filmu F1 v hlavnej úlohe s Bradom Pittom. “Aj na tomto filme pracuje Terezka…,” potvrdila s nadšením úžasnú správu na sociálnej sieti Terezina hrdá mama Danica.

Na novinku sme sa spýtali aj samotnú Terezu, ale zatiaľ nám, žiaľ, nemohla viac prezradiť. “Bohužiaľ, vzhľadom na to, že film ešte oficiálne nevyšiel, vám o ňom nemôžem poskytnúť žiadne informácie,” povedala nám. Tvorcovia drámy F1 zverejnili upútavku k novinke. Zahrajú si tu okrem Brada Pitta aj Damson Idris i slávny jazdec Lewis Hamilton. Film do kín zavíta v priebehu budúcoročného leta.

Nejde však o jediný úspech Terezy Hudákovej. Pred časom totiž všetkých milo prekvapila tým, že sa podieľala aj na snímke Napoleon, ktorá sa držala v popredí na Netflixe a získala aj nominácie na Oscara. Okrem iných aj v kategórii Production Design. A v čom táto nominácia spočívala? „Pod túto kategóriu spadá aj grafický tím. Jedná sa o architektúru a fyzickú dekoráciu vo filme. Táto kategória zahŕňa veľké množstvo oddelení, ktoré sa na vizuále filmu podieľajú - ako napríklad scénografia (architektúra aj interiérový dekor), rekvizity, maliarstvo, lokácie a podobne,“ prezradila Tereza pred časom pre Plus JEDEN DEŇ.

V prípade tohto filmu zostavoval celý tím scénograf Arthur Max a dekorátorka Elli Griff, ktorých si k spolupráci vybral režisér Scott. V grafickom oddelení sa vo všeobecnosti starajú o všetko písané, kreslené, tlačené a vzorované. „Závisiac od projektu vyrábame listy z 19-teho storočia, maľujeme stredoveké mapy, navrhujeme priečelia prímorských obchodov, tlačíme japonské pasy, vyrábame logá fiktívnym americkým firmám z 50-tych rokov, či navrhujeme vznešené elfské vitráže a kachličky. Je to veľmi pestré zamestnanie a každý projekt je novou výzvou,“ vysvetlila. Všetko navrhnuté prechádza následne hlavný scénograf, ktorý zodpovedá za celkový vizuál filmu.

V rámci filmu Napoleon spolu s kolegami vytvorili niečo do každého filmového záberu. „Či už sú to rozprestreté mapy na pracovnom stole, ručne písané listiny, protestné transparenty a plakety, bojové vlajky, monogramové konské deky alebo na mieru maľované obrazy. Mnoho vecí, ktoré navrhujeme využívajú režiséri a interiéroví dekorátori ako pred kamerou, tak i v pozadí, pretože pomáhajú dotvárať ich svet,“ ozrejmila s tým, že tím viedla grafická dizajnérka Rhianna Fraser. Hoci Tereza prišla v rámci filmu Napoleon pôvodne pomáhať s maľovaním jedenásťkrát sedem metrov veľkej mapy, neskôr sa podieľala i na menších mapách.

Čo Tereza povedala o svojom vtedajšom šéfovi, si prečítajte na ďalšej strane:

Tie badať na Napoleonovom stole, či na monogramoch pre jeho koč. „Stala som sa trvalou súčasťou tímu ako asistentka grafického dizajnéra, ktorého meno je Jim Stanes. Jeho tvorbu možno poznáte z kultového seriálu Game of Thrones alebo z filmov ako Zlatý Kompas, Prometheus, Gladiátor alebo Last Duel,“ vyzdvihla svojho vtedajšieho „šéfa“. Dodáva, že jej bolo cťou s ním pracovať a učiť sa od neho. „Je majster filmového grafického remesla a nikdy sa neváhal podeliť o vedomosti, techniky alebo príbehy z jeho bohatej kariéry. Veľmi si cením jeho dôveru, humor a priateľstvo.“

Tam priamo komunikovala s hlavným dizajnérom Arthurom Maxom, no tiež ilustrovala kresby pre expedície architektov v Egypte, navrhovala priečelia francúzskych obchodov a kaviarní, vyrábala vizuály k dreveným plaketám lodí, alebo priamo na pľaci maľovala kamenné názvy ulíc. V jednej zo scén dokonca vidieť aj jej ruku, ktorá sa na moment stala rukou Napoleonovej manželky Josephine. „Ku koncu projektu na Malte sa rozhodli natočiť detail podpisovania rozvodovej zmluvy. Hoci sa na tieto účely väčšinou využívajú dvojníci, keďže hlavní herci filmujú väčšie scény, v čase natáčania tejto scény nemali dostupného herca ani herečku.“

Nakoľko jej tím bol zodpovedný aj za imitáciu osobnej korešpondencie Napoleona s manželkou, ich rukopis mala doslova v malíčku. „Jednalo sa iba o detail, no aj tak som dostala kostým, kompletnú manikúru a makeup rúk. Keď som prišla na pľac, dali mi pero, ktoré plánovali použiť, atrament a papier na rozpísanie, kým nastavili svetlo a kameru,“ vraví Tereza s tým, že pri príprave za ňou stál aj samotný režisér filmu. „Prehodili sme pár slov a opísal mi, ako chce záber natočiť a aký podpis Josephine preferuje. Natočili dva zábery a jeden z nich skončil vo filme.“

Z akej rodiny Tereza pochádza, si prečítajte na ďalšej strane:

Hoci nešlo o samostatnú mapu Nitry, stala sa súčasťou obrovskej mapy, ktorá prezentovala stratégie Napoleona. „S povolením nášho grafického dizajnéra som si na ňu dovolila pridať Nitru, mesto, v ktorom som sa narodila. Jedným z dôvodov, prečo je práca v grafickom oddelení ohromnou zábavou, je práve hra s detailom a občasné pridávanie osobných drobností. Každý film alebo seriál má na rozmazanom pozadí mená ľudí z tímov, alebo iniciály ich rodín, priateľov a podobne. Je to pekný spôsob ako vo filme nechať kúsok seba,“ prezradila.

Už ako malá sa zaujímala o umelecký svet. Inak sa ani nedalo - otec scénograf, matka herečka. „V našom dome sa kreativita vždy mimoriadne oceňovala, nielen umelcami z profesie. Babka, s ktorou som vyrastala, je vysokoškolská profesorka literatúry, no nádherne šije a maľuje. Umelecký smer nebol nikdy podceňovaný a od maminy som vždy dostávala tú najkrajšiu podporu v čomkoľvek, čo ma nadchlo,“ priznáva pre náš portál. Na jej úspechy je pyšná aj mama Danica Hudáková.

“Ako matka viem, koľko úsilia vynaložila od jej odchodu z domu až po tento deň. V tej chvíli vám toto prebehne mysľou a ste vďačná za všetkých ľudí, ktorí ju v tom podporovali a formovali. Ja som na Terezku, za to čo dokázala, veľmi pyšná. Samozrejme, mám na mysli všetky projekty, na ktorých pracovala,“ reaguje šéfka umeleckého súboru Starého divadla Karola Spišáka v Nitre. 

Čo všetko má ešte úspešná Tereza za sebou, si prečítajte na ďalšej strane:

Cit a nadanie u svojej dcéry si všimla už pred rokmi, preto jej dopriala voľnosť. „Tá jej dala možnosť výberu a myslím, že odvtedy miluje všetky druhy umenia, čo je prirodzené, pretože bez globálneho rozhľadu sa človek nemôže posúvať ďalej. Divadelné prostredie je pre ňu prirodzené a určite aj inšpiratívne. Svoju cestu si však vybrala sama, veľmi ju lákalo filmové umenie a som rada, že má možnosť učiť sa od špičkových umelcov v tomto odbore a pracovať s nimi.“

Aj keď vyštudovala scénografiu na VŠMU, v roku 2019 vytvárala pre režiséra Petra Oravca a dramaturgičku Slavku Civáňovú kostýmy a masky do muzikálu Trója. Ten sa hrá dodnes a práve pri tejto pracovnej príležitosti pracovala aj s mamou Danicou. „Bol to surreálny pocit, navrhovať jej kostým a rozprávať sa s ňou na čisto profesionálnom leveli. Je pre mňa najväčšou celebritou a inšpiráciou, často na mňa doľahla príjemná nervozita,“ úsmevne poznamenáva. Dnes trvalo pôsobí v Londýne, kam sa prvýkrát dostala ešte cez školský program Erasmus.

Film bol pre ňu odjakživa vášňou a po istom čase nabrala odvahu požiadať o prácu v tomto smere. „Spoznala som Roberta Viglaského - Slováka, ktorý v Anglicku pôsobí ako známy filmový a televízny fotograf. Dal mi kontakt na dizajnéra seriálov Doctor Who a Sherlock, ktorý v tom čase pracoval na mini sérii pre Netflix pod názvom Dracula,“ pokračuje v rozprávaní. Zoznámila sa tak s tajom filmového sveta a cez maliarov, rekvizitárov a dekorátorov sa dostala až k Marvelovke Eternals. „A odvtedy si užívam túto šialenú a kreatívnu jazdu. Mám to šťastie stretávať sa s ľuďmi, ktorých tvorba vznietila moju lásku k filmu,“ uzatvorila Tereza Hudáková.

Prečítajte si tiež: