Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Matúš Vallo tvrdí, že električky budú v Petržalke čoskoro premávať! A ak nebudú, odstúpi?

Reklama

Výstavba električkovej trate v Petržalke sa od začiatku jej realizácie výrazne komplikuje. Ešte začiatkom februára sám primátor Vallo priznal, že už ani on veľmi neverí tomu, že sa jej výstavba ukončí včas. Dnes je už všetko inak. Viete, kedy má byť mestu celá trať odovzdaná?

Dnes by ste asi veľmi ťažko našli Petržalčana, ktorý by ešte veril tomu, že do konca tohto roka bude v Petržalke premávať električka v úseku Jungmannova - Janíkov dvor. Začiatkom marca tam totiž ešte neboli položené žiadne koľaje. Aj to je už minulosť. Na 620 metroch už totiž koľaje sú, informoval o tom na sociálnej sieti primátor Matúš Vallo.

A nielen to. Petržalčania už vraj môžu pokojne spávať, pretože už 15. decembra sa tadiaľ prejde prvá električka! Tak sa aspoň bratislavský primátor dohodol so zhotoviteľom. "Zhotoviteľ sa zaviazal do 15. decembra 2024 dostavať električkovú trať tak, aby po nej mohla jazdiť električka a mestu do tohto dátumu dodať aj všetku dokumentáciu potrebnú na schválenie predbežného užívania trate," oznámil víťazoslávne Vallo.

Zdroj: Miro Lisál

Takto to aktuálne vyzerá na rozostavanej električkovej trati v Petržalke.

To však vôbec nič neznamená pre bežných Petržalčanov, pretože ako upozorňuje portál imhd.sk, schválením nového, už sedemnásteho, dodatku bola lehota výstavby predĺžená o ďalších 320 dní z 1047 na 1367 dní, teda do polovice augusta 2025. Navyše predĺženie výstavby prinesie aj zvýšené náklady – z pôvodných 82,5 miliónov eur sa blíži k 99 miliónom, čo podľa portálu nie je ani konečná cena.

Magistrát už teraz poslal zhotoviteľovi milióny eur ako zálohu!

"Mesto v rámci dohody zhotoviteľovi poskytne zálohovú platbu s úrokovou sadzbou vo výške 10 miliónov eur, na ktorú je 100 % banková záruka, čiže časť sumy, ktorú by mesto aj tak zaplatilo neskôr, teraz zaplatí vopred," informoval Vallo na sociálnej sieti. Týmto krokom očakáva magistrát zintenzívnenie prác i zvýšený počet pracovníkov na stavbe.

Zdroj: Miro Lisál

Pôjde tadiaľto už 15. decembra prvá električka?

"Som presvedčený, že pre novú električkovú trať, pre Petržalku, ale aj pre celú Bratislavu bol veľmi dôležitý tento náš posledný krok k zachráneniu stavby so súčasným zhotoviteľom," dodal na záver. Stavenisko majú podľa neho na očiach desiatky tisíc obyvateľov Bratislavy, tak očakáva, že to budú kontrolovať aj ľudia. Tí však nenechali na primátorovi nitku suchú.

Ako reagovali ľudia pod jeho príspevkom, čítajte na ďalšej strane >>>

Len na Slovensku vám toto ľudia zožerú!

"Toto sa môže diať len na Slovensku. Ľudia vám to zožerú a tolerujú bez trestov za neschopnosť! Keby sme my tak v práci miesto roka robili desaťročie a nedodržali termín a rozpočet," rozohnila sa pod jeho príspevkom Janette.

"Mesto zaplatí zálohovú platbu zhotoviteľovi v omeškaní, aby mohol zabezpečiť viac pracovníkov na stavbu. Nefunguje to náhodou tak, že dodávateľská firma si berie bankovú záruku, ktorou ručí, že dokáže zabezpečiť aj spomínaných pracovníkov na stavbe čiže dodržať zmluvné podmienky?," pýta sa Paľo.

Zdroj: Miro Lisál

Prvá električka sa po novej trati vraj prejde už 15. decembra tohto roka!

Primátorovi hlavného mesta poslal otázku aj poslanec mestského zastupiteľstva a jeho výrazný kritik Martin Winkler: "Pán primátor, ja by som sa ťa chcel verejne spýtať, že pokiaľ sa tento termín nedodrží, aké dôsledky z toho vyvodíš? Odstúpiš pre toto už dnes veľké zlyhanie," pýta sa poslanec. "Sľubovať bez konsekvencií je nedostatočné," dodal na záver. Odpovede sa však nedočkal.

Na dobudovanie samotnej trate dnes chýba ešte viac ako tri kilometre koľají, čo v prepočte znamená, že by sa každý deň malo položiť 13 metrov koľají. Trať bude totiž dlhá 3,9 kilometra, bude na nej sedem zastávok a štyri mosty. Električky by tak mali z Janíkovho dvora do centra mesta prepraviť ľudí za 12 minút. Prepravná kapacita tak bude 30-tisíc cestujúcich v každom smere denne. Otázne je, kedy to bude reálne pre bežných ľudí.

Vyberáme pre vás niečo PLUS

Autor článku

"Odkedy som sa naučil písať a čítať, odvtedy píšem a čítam. Kedysi som písal o všetkom, čo bolo zaujímavé, dnes píšem hlavne o ľuďoch a ich životných príbehoch. Najkrajšie, najzaujímavejšie, ale i veľmi smutné príbehy vie naozaj napísať len život."