Reklama

Klasický bicykel nie je nič pre vás? Vyskúšajte e-bike!

Cykloturistika je na Slovensku čoraz populárnejšia.

Zdroj: archív MI

Reklama

Máte radi výlety na bicykloch, no nestačia vám nohy? Tu je riešenie! Osedlajte si e–bike, teda bicykel na elektrický pohon. S ním sa dostanete na miesta, o akých sa vám nesnívalo!

E-bike funguje vo viacerých režimoch, podľa ktorých si môžete výkon motora nastaviť podľa potreby. A kto si chce siahnuť na dno svojich síl, elektrický pohon na zariadení sa dá úplne vypnúť a cyklista si všetko odtiahne sám.

„E-bike ma zvyčajne tri až štyri nastavenia, podľa podpory, ktorá sa využíva najmä počas jazdy do kopca,“ vysvetľuje Majo Illéš, ktorý si zriadil pod Tatrami jednu z najväčších požičovní e-bikov na Slovensku. Kto si myslí, že tento druh bicykla je vlastne motorka, ten sa mýli.

„Ak idete do strmých stúpaní, poriadne vás to vyšťaví. Využívajú ho však najmä turisti, ktorí nemajú až toľko času a chcú vidieť z krajiny čo najviac,“ hovorí Illéš. Cena sa pohybuje podľa kvality stroja.

„E-bike od 800 eur vám vystačí na jazdu po meste. Do terénu už potrebujete kvalitnejší, aby vydržala aj batéria. Taký už stojí aj 2- až 3-tisícky. Sú však aj e-biky za 8-tisíc eur,“ približuje odborník. Batérie sa nabíjajú klasicky, cez sieť. Jej výdrž závisí aj od váhy človeka či intenzity záberu.

Moderné stroje majú uplatnenie aj medzi pármi a dvojicu vraj dokážu zladiť. „Ženy tak stíhajú manželom v kopcoch. Chlap príde domov vybláznený, že si dal do tela, a žena spokojná, že s ním stíhala a že ju nemusel stále čakať,“ smeje sa Illéš.

E-biky v číslach

500 eur stojí najlacnejší e-bike2 - 3 000 eur stojí kvalitný e-bike do terénu8 000 eur stoja najkvalitnejšie e-biky.20 kilometrov býva minimálny dojazd na jednu dobitú batériu4 hodiny trvá minimálny čas nabíjania batérie.

Druhy režimov

1. režim – pri pedálovaní cítite jemný pohyb motora2. režim – pri pedálovaní cítite intenzívnejší pohyb motora3. režim – s motorom už idete naplno, musíte však pedálovať, inak sa motor vypne