FOTO Benefity, aké ponúka firma zo Zvolena, by Slovákom závideli aj vo svete: Ľudí berú na Bali
18. 6. 2024, 10:00 (aktualizované: 25. 6. 2024, 10:19)

Zdroj: Invelity
Michal Greguš a Jakub Gombár sa spoznali pred desiatimi rokmi a rýchlo zistili, že ich predstavy o práci a podnikaní sú pri najmenšom veľmi podobné. Napriek tomu, že každý má inú povahu, cieľ mali spoločný - vytvoriť pre ľudí vo Zvolene pracovné miesta, v rámci ktorých dostanú adekvátny plat, a vytvoriť pre nich ideálne pracovné prostredie.
Dnes, po siedmich rokoch budovania firmy, si môžu povedať, že svoj cieľ dosiahli.
Majitelia digitálnej agentúry Michal Greguš (35) a Jakub Gombár (32) si zvolili skutočne netradičnú formu podnikania. Podľa ich slov bola najväčšou motiváciou predovšetkým vôľa priniesť na pracovný trh podmienky, ktoré v predošlých zamestnaniach nemali.
Michal aj Jakub pracovali v popredných slovenských reklamných agentúrach. Po čase si však povedali dosť a rozhodli sa odísť z Bratislavy do ich rodného Zvolena. Tam si vybudovali úspešný biznis. „V roku 2017 Michal povedal, aby sme sa vykašľali na Bratislavu, vrátili sa do Zvolena a vytvorili si príležitosti na podnikanie tam. A ja som súhlasil, pretože vo Zvolene nemusíte čakať v kolónach a sú tu pekné kopce,” spomína so smiechom co-CEO digitálnej agentúry Invelity Jakub Gombár, ktorý mal v tom čase len 24 rokov.
Vtedy mala ich malá firma 8 zamestnancov, dnes je ich počet štvornásobný.
Bez ľudí nie je ani úspech
V rámci pôsobiska vo Zvolene sa ponúka aj otázka manipulácie s platom. Pre majiteľov agentúry bola však stratégia znižovania platov pod trhovú cenu neprijateľná.
Zdroj: Invelity
K benefitom tiež patria každoročné dovolenky na Slovensku, teambuildingy a campovačky. Svoji zamestnanci sa však na zamestnávateľov môžu obrátiť aj v prípade, že potrebujú peniaze navyše.
„Nechceli sme využívať situáciu s nižšími platmi v regióne, preto sme sa riadili výškou priemerných platov v marketingovom odvetví. Vďaka spravodlivej mzde vieme našim ľuďom poskytnúť dôstojný životný štandard,” hovorí co-CEO Invelity Michal Greguš. Vysvetlenie je jednoduché - ľudia podľa neho vytvárajú vo firme hodnotu a biznis stojí len a len na nich. „Bez nich by sme neboli nikde,” doplnil Gombár.
Hoci má agentúra menšiu pobočku aj v Bratislave, hlavná základňa s väčšinou zamestnancov zostáva vo Zvolene. V Bratislave je podľa majiteľov firmy priveľa agentúr a to, že Invelity sídli na strednom Slovensku, je ich výhoda v nevýhode.
„Tiež sa mi páči, že naši ľudia majú príležitosť pracovať pre zvučné slovenské značky, ktoré sú našimi klientmi. Aj preto o presune pobočky určite neuvažujeme, pretože sa nám podarilo priniesť do Zvolena možnosť, ktorá tu doposiaľ nebola,” vysvetľuje Gombár.
Teambuildingy na Bali či v Thajsku
Michal a Jakub svojim zamestnancom naozaj doprajú. Užiť si môžu masáže v práci, flexibilný pracovný čas, 13. plat či každoročný podiel na zisku v hodnote 20-tisíc eur, ktorý je prerozdelený do miezd. Okrem toho svojich kolegov každý rok vezmú na teambuilding do zahraničia.
Zdroj: Invelity
„Nechceli sme využívať situáciu s nižšími platmi v regióne, preto sme sa riadili výškou priemerných platov v marketingovom odvetví. Vďaka spravodlivej mzde vieme našim ľuďom poskytnúť dôstojný životný štandard,” hovorí co-CEO Invelity Michal Greguš.
Anketa
Máte v práci teambuildingy aj vy?
- Áno, pravidelne a stoja za to! Sú to ozaj výborné akcie.8%
- Áno, občas niečo máme a je to fajn.4%
- Áno, mávame, ale nestoja za veľa...10%
- Áno, ale len zriedka, skôr výnimočne...6%
- Nie, nemávame niečo také vôbec.52%
- Teambuilding? Čo to je? Vôbec to slovo nepoznám!17%
Hlasovanie bolo ukončené
„Boli sme už trikrát v Thajsku a napríklad aj na Bali. Ročne nás všetky tieto aktivity stoja okolo 100-tisíc eur, no vidieť zregenerovaných a šťastných ľudí v práci je potom ten úplne najlepší pocit,” hovorí Greguš. K benefitom tiež patria každoročné dovolenky na Slovensku, teambuildingy a campovačky. Svoji zamestnanci sa však na zamestnávateľov môžu obrátiť aj v prípade, že potrebujú peniaze navyše.
„Áno, poskytujeme aj bezúročnú pôžičku vo výške niekoľkých platov, všetko je na základe dohody. Nechceme, aby si museli naši ľudia v prípade rekonštrukcie kúpeľne alebo kúpy auta, pretože sa im staré pokazilo, brať drahé spotrebné úvery,” hovorí Greguš. Na životnej úrovni zamestnancov majiteľom záleží, aj preto zamestnancom poskytujú pravidelné školenia o finančnej gramotnosti.
Tabuľky, nadčasy a home office
Mnohí ľudia majú pred prácou v reklamnej agentúre rešpekt. Očakávajú vysoké pracovné nasadenie, každodenné nadčasy a minimum voľného času. V Invelity to však funguje inak. „My sme na agentúru veľmi zvláštny biznis. U nás sa nadčasuje extrémne málo. Prácu svojich ľudí sledujeme, zapisujeme do tabuliek a ak vidíme u niekoho červený stav, rýchlo mu zoženieme výpomoc,” hovorí Greguš.
Anketa
Aký máte názor na prácu z domu?
- Som stopercentne za, do firmy by som ani nechodil/a, keby to vedenie nevyžadovalo.27%
- Občasný home office si užívam, ale vyhovuje mi skôr hybridný režim.40%
- Práci z domu neholdujem, neviem sa tam sústrediť.29%
- Home office? Čo je to za hlúposť? Za mojich čias niečo také nebolo!2%
Hlasovanie bolo ukončené
Zároveň každú hodinu strávenú v práci podľa ich slov preplácajú, čo v agentúrach taktiež nie je bežnou praxou. Väčšinou zamestnanec dostane paušálny plat, ktorého výška sa nemení ani vtedy, keď človek odpracuje oveľa viac hodín, ako je denný či mesačný štandard.
Zdroj: Invelity
Majitelia digitálnej agentúry Michal Greguš (35) a Jakub Gombár (32) si zvolili skutočne netradičnú formu podnikania. Podľa ich slov bola najväčšou motiváciou predovšetkým vôľa priniesť na pracovný trh podmienky, ktoré v predošlých zamestnaniach nemali.
V agentúre je tiež povolený home office, no majitelia firmy nemajú naň veľmi pozitívny názor. Podľa nich ovplyvňuje tímovú prácu, ktorá podľa nich nikdy nebude taká pozitívna a efektívna, ako keď má kolega možnosť sadnúť si s iným kolegom a riešiť potrebné veci.
„Na druhú stranu, naša práca sa dá robiť naozaj odkiaľkoľvek, čiže ak je home office potrebný, nemáme s ním problém. Napríklad kolegyňa odišla na Bali, kde bola celý mesiac a pracovala odtiaľ. Pravdou však je, že toto sú skôr výnimočné situácie a home office je u nás skôr neštandardný stav,” vysvetľuje Gombár. Tiež dodal, že podľa neho vytvára osobný kontakt väčšiu dôveru a buduje medzi zamestnancami vzťah.